I si no trobo parella?
Mai he tingut cap experiència romàntica, el més proper que he tingut han estat un parell de situacions de "estar parlant", però res més. No he tingut el meu primer petó, el primer t'estimo, ni tan si vol m'he agafat de la mà amb ningú.
Tinc 19 anys i vaig veient com la gent del meu voltant tenen experiències de parella o inclós sexuals i jo no hi avanço. Sento que potser mai arribo a trobar res o que pot aparèixer molt tard.
A més, soc molt vergonyosa i no sé lligar. De fet, em poso molt nerviosa quan alguna persona em crida l'atenció. Què puc fer?
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Fa temps un professor de psicologia em va dir una frase que em va marcar: ser tímid no és dolent si ho enfoques diferent, ser tímid es pot traduir en ser misteriós i reservat, que està més acceptat socialment.
Primer de tot demanar-te, d’on creus que et venen aquests nervis quan parles amb algú que t’agrada o que vol lligar?
Quines són les creences o experiències que tens arrelades i que fan que no confiïs en tu mateixa a l’hora de comunicar-te?
Sé que la situació és dura perquè veus que tothom avança en aquest tema, però deixa’m dir-te que cada dia ens arriben consultes amb aquesta “problemàtica”; tothom al meu voltant té parella i jo no.
Per tant, podríem dir que la realitat és que no tothom té parella i que no tothom ha tingut experiències sexuals, i això no vol dir que siguis menys vàlida que les altres persones.
Si realment vols treballar aquest tema en concret el meu consell és que t’exposis a situacions socials que al principi et puguin semblar difícils, que practiquis parlant amb gent que no coneixes gaire, que si es fan plans amb amics, hi vagis i posis en pràctica el fet de simplement parlar i ser tu mateixa.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga sanitària
Segueix-me a insta per contingut relacionat amb psicologia: @estrelladp_psicologa
Gràcies per compartir-nos la teva situació, amb això tots aprenem :)
La Laura Centellas