Aparell femení
Holaaaa. Com esteu? Tinc dubtes sobre el món de ma vulva, vagina, clítoris…
Resulta que l’altre dia vaig buscar per Internet si a la vulva li pasa alguna cosa quant esta molt vermella, em posava que era per tocar-se no era el cas o per vulvovaginitis, crec que era això, es pot tenir això vulvovaginitis en nenes de la meva edat ara tinc 14 anys?
La vagina quants orificis té? Perquè hi ha gent que em diu que te 3 i altre que en te 5 .
Quin tipus de vulva hi ha? Com puc tenir la vulva Barbie? Es que la vull tenir per ser igual el resta de nenes de la meva edat.
El Squirt que es exactament? Com es detecta?
Quant comença a créixer el clítoris? Les nenes petites en tenen? Esmento que aquesta ultima pregunta m’ha la fet m’ha germana de 8 anys.
Concells per netejar bé la vulva.
Cal que vagi al ginecòleg si encara no tinc la regla? Es preocupant?
Mil gràcies
Laura Centellas

Hola,
Si sents que tens la vulva més envermellida, i sents algun altre símptoma com picors, olor més forta, dolor… és important que vagis al teu centre d’atenció primària, perquè et facin una revisió i et puguin informar de si tens alguna infecció o no.
La vulva té dos orificis, el de la uretra i el de la vagina i llavors hi ha l’anus. T’adjuntem una foto de la vulva:
I també et pots mirar la teva amb un mirall per identificar totes les parts.
Totes les vulves són boniques tinguin la forma que tinguin.
“L’squirting” és l’expulsió involuntària d’un líquid transparent, que pot contenir orina, que expulsem per la uretra abans, durant o després de l’orgasme. No tothom ho experimenta. I no significa que les persones que ho experimenten gaudeixin més.
El clítoris forma part de la vulva des que naixem i es va desenvolupant a mesura que tot el nostre cos es desenvolupa.
La vulva es neteja simplement amb aigua, assegurant-nos que netegem bé totes les parts.
No cal que vagis al ginecòleg si encara no tens la menstruació.
Moltes gràcies per les consultes i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas