Tinc un amic que em preocupa
Des de fa un temps vaig conéixer un noi de 15 anys (només amistat) i ens vam fer molt amics, tenim un humor semblant i ens entenem. Fins que, fa poc, en una trucada em va començar a parlar sobre la seva vida i una cosa darrere l'altra em va acabar confessant que tenia planejat suicidar-se amb molt de detall, ah i últimament falta molt a classe.
Necessito saber a quins recursos puc acudir, la psicòloga de l'institut és una opció ja descartada, què puc fer? Com el puc ajudar? Li haig de dir als seus pare/tutor?
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Aquesta situació que comentes és més comú del que ens pensem, i MOLT PERILLOSA!
El primer que pots fer és parlar amb ell, truca’l o envia-li un missatge, pregunta-li com està, com se sent, si encara pensa en allò que va dir, si encara té ganes de suïcidar-se.
Demana-li com el pots ajudar i digues-li que és important per a tu. Anima’l a anar al cap o al psicòleg i que expressi aquests pensaments suïcides.
Si veus que el risc de suïcidi és molt alt i imminent pots trucar a emergències (112), també pots trucar al telèfon de l’esperança 717003717 o al telèfon de l’atenció a la conducta suïcida (024).
Espero haver-te ajudat i també espero que la situació millori!
Estrella Dorca – Psicòloga sanitària
Segueix-me a insta per contingut relacionat amb psicologia: @estrelladp_psicologa
Gràcies per compartir-nos la teva situació, amb això tots aprenem.
La Laura Centellas