Que sóc?
Bon dia, tinc una pregunta que me l'estic fent des de fa temps, durant 3 anys em vaig enamorar d'un noi de la meva classe, temps després em va començar a sentir "algo" per una noia, no va durar massa l'atracció, es pot dir que 5, 6 mesos. Però, en començar l'institut m'he enamorat d'un noi 5 anys més gran que jo, osigui que és de primer de batxillerat. No sé si és perquè soc bisexual. Em podríeu dir que soc? I és normal enamorar-se perdudament d'una persona 5 anys més gran que jo? La gent de la meva classe se'n riu, i diuen que no tinc possibilitats amb ell, m'hauria de preocupar?
Laura Centellas

Hola,
La bisexualitat és la capacitat d’una persona de sentir una atracció eròtica afectiva per persones d’un gènere diferent del seu i del seu mateix gènere, així com la capacitat de mantenir relacions íntimes i sexuals amb elles. Això no implica que sigui amb la mateixa intensitat, al mateix temps, de la mateixa manera, ni que senti atracció per totes les persones del seu mateix gènere o de l’altre. Per tant, el que expliques podria encaixar amb la definició de bisexualitat, si t’hi sents identificada.
Un altre tema és l’edat, que no té res a veure amb l’orientació sexual. En l’adolescència les hormones de la sexualitat (testosterona, estrògens) estan a flor de pell i és habitual sentir més atracció i desig sexual, eròtic i afectiu cap a les persones. A més, si suma que si la persona és més gran que tu i és del gènere masculí, pot ser que sentis una admiració cap a la seva persona, ja que el poder que se li dona socialment a una persona amb més experiència vital i del gènere masculí pot ser que et faci sentir aquest desig cap a ell. Seria com el famós “crush”.
És important tenir en compte que podem triar de qui ens enamorem, per tant, si sents que aquest desig és positiu per a tu pots deixar-te sentir i posar-hi el focus, però si sents que et produeix més malestar, frustració o impotència també pots decidir posar el focus a un altre lloc, per tal de no seguir-ho passant malament.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas