em fa vergonya demanar ajuda
ei, doncs vinc a explicar una mica la meva situació.
tot comença al any 2021 quan vaig anar al sicoleg per primer any ja que necessitava ajuda urgent, ja que tenia fins a ganes de morirme, vaig anar durant dos anys, per problemes d'autoestima, familiars i perque sentia que em faltaba algo. em van dir que tenia depressió amb només 11 anys.
als anys seguents vaig anar millorant i avui en dia em fa vergonya a demanar ajuda, pel que diran els altres o per nose quin motiu no vui anar hi, tinc por a que em jutgin ja que sempre molta gent ho ha fet.
tinc problemes d'autoestima i tinc moltissima por de tornar a caure en el pou sense sortida.
i bueno si has arribat fins aqui, doncs gràcies per escoltar.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Si sents que necessites anar al psicòleg, el millor que pots fer és anar-hi tant aviat com puguis.
Si et fa vergonya, pots camuflar una mica el motiu pel qual vols anar, si és que te’l pregunten. Per exemple, pots començar dient que hi vols anar perquè et sents desmotivada i necessites aclarir una mica els teus pensaments i sentiments. D’aquesta manera, sembla una temàtica socialment més acceptada. A més a més, no és obligatori dir que vas al psicòleg (excepte als teus pares si ets menor).
Tot i això, deixa’m dir-te que anar al psicòleg és completament normal, a la meva consulta, per exemple, tinc a moltes persones que no necessàriament tenen un trastorn mental greu, simplement estan passant un mal moment o tenen algun problema, ja sigui familiar, personal o de feina (per exemple).
No és cap vergonya anar a teràpia.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
Instagram: @estrelladp_psicologa
La Laura Centellas