Algúna cosa complicada
Hola,
Fa uns quatre anys a 4t de primària em vaig enamorar perdudament d'un noi que anava a la meva aula. Vam començar a parlar per insta, durant tot l'estiu. I a 5è de primària érem quasi una cosa. Em va donar el seu WhatsApp, parlàvem cada dia sense oblidar-nos, per xat, per trucada...
Fins que un dia la Juanita (una persona que estava BOJAMENT enamorada d'ell, però en el sentit dolent) va agafar el meu mòbil i li va enviar un WhatsApp dient: "ves-te'n a la merda no vull tornar a parlar amb tu" (no exactament, però quelcom molt similar, el va bloquejar.
La Juanita es va posar de foto de perfil la mateixa que el noi el va agregar igual que com el tenia i jo. Jo no em vaig adonar i vaig començar a parlar amb la Juanita i no amb ell. Com que ho vam mantenir en secret en l'escola, i mai parlàvem davant dels companys ell no em va dir res. Però sí que vaig notar que em mirava estrany o feia cares. Fins que un dia la Juanita va començar a llençar-se a ell. Jo no vaig dir res, però em vaig sentir molt malament. La Juanita em va enviar un Whats (fent veure que és ell) i em va deixar.
Ara avancem uns quants anys. Després de dos anys d'això (a 2n d'ESO) sempre ens miràvem amb cara de fàstic, ens insultàvem i fins i tot ens ficàvem amb les nostres famílies.
Ara a 3r d'ESO, després de quasi quatre anys d'allò, jo i ell ens tornem a portar be, ens passem alguns deures, quan ens trobem pel carrer fem alguna broma tipus:
ell em veu i diu- meeee
i jo li responc- como se nota que te gusto.
També hem tingut alguna que altra conversació per xat. I fins i tot em va defensar. Resumeixo la conversa que vam tenir:
Ell: -El otro dia Fulanito hablo sobre ti.
Jo: - y que dijo?
Ell: -nada importante dijo unas tonterias, yo le respondi y me intento pegar. Entonces yo se la devolvi y me he hecho estos morretones.
jo: - li vaig agafar la ma i em vaig quedar mirant-lo. Li vaig dir que no calia que em defenses i me'n vaig anar.
Bueno la qüestió és que crec que torno a tenir sentiments per ell. Però a ell ja no li agrado, o bueno crec que si. En resum, no sé que fer, els meus sentiments em guanyen, però el meu ego em diu que no haig de tornar amb ell (cal recalcar que li vaig fer molt de mal per culpa de la Juanita, i no hem parlat les coses. Ho hem deixat passar i ja.)
Que és el que em recomanes fer? Creus que ell també s'ha tornat a enamorar, o mai ha deixat d'estar-ho?
Perdona les faltes,
Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Nosaltres no podem saber què és el que sent ell, això només ho sap ell. Per tant, des d’aquí el que et recomanem és que pugueu parlar les coses tranquil·lament, per aclarir tot el que va passar i per aclarir què sentiu i què voleu ara.
Una bona manera és utilitzant la comunicació assertiva: 1. Explica la situació de forma objectiva, 2. Explica com et sents i 3. Digues-li el que necessites. Tot això de forma sincera i respectuosa i ell que faci el mateix. A partir d’aquí podeu valorar què és el que us va millor als dos.
Abans de comunicar-vos, però, és important que cada un tingui clar què sent i què necessita, és a dir, que es responsabilitzi de si mateix per no fer responsable a l’altre. A vegades, no tenim clar el que necessitem, per això podem demanar ajuda a amigues, familiars, professionals, etc.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas