Relacions sexuals doloroses
Bon dia,
Soc una noia de 20anys que vaig intentar tenir les primeres relacions sexuals fa cosa d'1any. Tot i que els nois amb els que ho he intentat m'agraden, m'exciten i jo ho vull fer, quan arriba el moment de la penetració em fa molt de mal i no podem continuar. Crec que no és qüestió de lubricació, ja que jo em noto molt humida, sinó quelcom més psicològic. És com si hagués relacionat les relacions sexuals a un moment de patiment, ja que ho passo malament.I doncs, sempre que arriba el moment hem poso molt nerviosa de manera que no entra. Només ho he intentat amb 2 nois però unes quantes vegades.
Vull aclarir que sí que hem fet bastants preliminars i a mi em venia molt de gust, però igualment em poso nerviosa. Començo a tenir pensaments intrusius com "Un altre cop passarà el mateix" , "Es pensarà que follar amb mi és una merda" , ... Aquests pensaments se'm repeteixen al cap i m'omplen d'inseguretats i desconfiança. No venen d'una primera relació sexual que anés malament sinó que des del primer cop que vaig intimar ja tenia aquests pensaments intrusius i em feia vergonya. I per intimar em refereixo a ficar-nos mà.
No sé si anar al ginecòleg serviria per alguna cosa. El psicòleg aniria bé? Teniu algun contacte d'algun sexòleg fiable?
Moltes gràcies per la feina que feu i llegir el meu dubte.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Pel que expliques seria important que et dirigissis a una sexòloga (psicòloga especialitzada en sexologia) i fisioterapeuta de sòl pelvià. Aquestes professionals t’ajudaran a identificar la causa emocional i /o física d’aquesta problemàtica i t’acompanyaran en el procés per poder arribar a gaudir plenament de la teva sexualitat. A Barcelona hi ha el centre privat Nua Clínic, que et poden acompanyar en aquest procés:
A Barcelona, també hi ha el Centre Jove d’Atenció a les Sexualitats (CJAS), que t’ofereixen la possibilitat que et visiti una professional sanitària (infermera, llevadora o ginecòloga) per resoldre el teu dubte o problema. És un servei gratuït i confidencial. Et deixem l’enllaç:
En últim lloc, també pots acudir al teu metge de capçalera per demanar hora amb la llavadora o acudir a les Tardes joves que són una consulta que ofereix orientació, assessorament i atenció específica per a joves fins a 24 anys en salut sexual i reproductiva, de forma gratuïta i confidencial. Busca el teu centre d’atenció a la salut sexual i reproductiva més proper:
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas