em fa por el moment de tenir relacions sexuals
A mi em passa una cosa que em fa molta vergonya explicar, i es que moltes de les meves amigues ja han tingut relacions sexuals, pero jo encara no. I he tingut oportunitats pero em fa por, nose de que, pude de que em faci mal en el moment o algo aixi…
Laura Centellas

Hola,
Les relacions sexuals s’han de tenir quan ens sentim preparats i en tenim ganes, no per pressió d’un mateix o per pressió social. Encara que les teves amigues n’hagin tingut, no significa que tu n’hagis de tenir. L'important és fer-ho quan un ho sent.
A vegades les coses que ens fan por, si les amaguem i fem veure que no ens en fan encara ens en fan més. Per tant, des d’aquí el consultori t’animem a començar a apropar-te a aquesta por, tal com ho has fet, expressant el que sents i com et sents en relació amb aquest tema amb persones de confiança del teu voltant, família, professionals… Això et pot ajudar a fer que sigui un tema menys tabú i a sentir-te més tranquil·la i alliberada.
I si sents que has de demanar ajuda en algun moment, perquè se’t fa molt gran, també ho puguis fer, ja sigui a les persones del teu voltant o ajuda a algun professional de la salut.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas