Ajuda
Hola, inicialment dir que gràcies per la feina que feu.
Fa temps (uns 4 anys) que em vaig liar amb un noi, i sempre més m'ha marcat (va ser el meu primer). De tant en tant anem quedant i anem fent, però mai hem arribat a tenir sexe. Ara vol quedar i vol tenir-ne (jo també ho vull fer) però em fa por no saber-ho fer o que es noti que no ho he fet mai. Què puc fer perquè vagi bé? Gràcies!
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Primer de tot, dir-li que no ho has fet mai, ja que no és cap problema, el contrari, segurament tu et sentiràs més tranquil·la perquè ja li hauràs dit i ell ho tindrà en compte.
Normalment, quan no tenim experiència amb alguna cosa és difícil que surti tal com ens ho hem imaginat. Partint d’aquí, experimenta igual que ho faries amb una situació desconeguda per a tu, pots provar com et sents, pots tenir curiositat i preguntar, pot haver-hi coses que no t’agradin tan i és important que ho deixis de fer si hi ha alguna cosa que no et fa sentir bé.
Pregunta’t: Per què tens relacions sexuals? Si la resposta és per gaudir, intenta no perdre aquest objectiu de vista. I, en segon lloc: què significa que vagi bé per a tu? Si la resposta és tenir un moment sexual de pel·lícula segurament no serà així, però si la teva resposta és està a gust, còmode i passar-t’ho bé, pots intentar que això es doni encara que la relació sexual no sigui la millor que has vist.
No hi ha una única forma de tenir relacions sexuals, de fet, n’hi ha tants tipus com relacions es poden crear. Per tant, experimenteu, jugueu i sobretot comuniqueu-vos. Les relacions sexuals són moments íntims i vulnerables, per tant, és important sentir-se a gust i amb confiança per poder mostrar el que sents amb tranquil·litat.
Hi ha molts tipus de pràctiques sexuals i eròtiques, des de ballar, acariciar-vos, sexe oral, "petting" fins a la penetració. No hi ha un ordre correcte, ni unes pràctiques obligatòries, experimenteu per trobar les que us agradin més.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas