Consulta
Holaaa. Gràcies per la labor que feu. Tinc dubtes,
les nenes podem tenir vulvovaginitis?
Es recomanable o obligatori netejar-se la vulva amb aigua i sabó?
El tema calcetes si m’apreten molt pot afectar a alguna cosa?
Cert, que les nenes menors de 12 anys totes pero totes tenim la vulva barbie?
No acabo d’entendre el tema de la regla, quants dies son? Com saps quant et bé, els dies de facundacio com es detecta tot això!
Amb 14 anys que es el que tinc, esta malament no tenir la regla, i no tenir pit. Es que les meves amigues ja estan molt desenvolupades i jo no
Gràcies guapes. Una abraçada
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Pel que fa a la vulvovaginitis, seria important que ho parlessis amb una metgessa o ginecòloga per tal que et pogués donar la informació correcta. Des d’aquí et podem dir que és una infecció que poden tenir les persones amb vulva.
És recomanable netejar-se la vulva simplement amb aigua i si és amb sabó és recomanable que sigui de pH neutre. I per higiene i salut és necessari netejar-se la vulva.
Sempre és millor portar roba interior còmode i que s'adapti el nostre cos, sense que estrenyi, perquè la pell respiri, perquè pugui circular bé la sang, per no deixar marques al cos, per comoditat…
No tenim la certesa que totes les nenes menors de 12 anys tinguin una vulva simètrica, petita i sense pèl. Segurament, seran més similars a la famosa “vulva barbie” que dius, però segurament també hi haurà diversitat de vulves igual que de cossos.
Et deixem aquest enllaç a la web del CJAS, on expliquen tota la informació sobre la menstruació:
A partir dels 16 anys si encara no t’ha vingut la menstruació, és recomanable que demanis hora a la llavadora perquè et faci una revisió. Amb 14 anys pot ser que encara no t’hagi vingut i que encara no se t'hagin desenvolupat els pits, i és normal, perquè encara estàs en plena edat de desenvolupament. Els pits es desenvolupen diferent en cada persona, per tant, pot ser que hi hagi persones que els hi creixin molt i altres que molt poc.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas