No sé com acabar sense la pornografia quan em masturbo
Hola!
Gràcies per resoldrem els dubtes.
El cas és que jo fa un temps ja que em masturbo però no ho sé fer sense la pornografia. Sento que no arribo a enlloc, m’agobio, no sento res de plaer… En canvi, amb els vídeos si que arribo a l’orgasme.
Per això, els utilitzo però no sé si és del tot sa.
Què puc fer al respecte?
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Aquest és un signe clar que el nostre plaer depèn del que li diguem al nostre cervell. Mirar pornografia és una via fàcil per connectar directament, de forma visual i auditiva, amb l’excitació. Si no se'n fa un bon ús, pot ser que ens acostumem a aquest estímul de tal forma que depenguem d'ell per excitar-nos.
Si vols tenir més opcions en el moment de masturbar-te, t’aconsellaríem, que intentis disminuir la pornografia. D’aquesta forma podràs ampliar les opcions i podràs gaudir de la sexualitat d’una forma més natural, tranquil·la i pacient.
Quan et masturbis intenta fer-ho en un moment en què no tinguis pressa, estiguis còmoda i tranquil·la. Col·locat d’igual forma que ho faries si miressis pornografia. Tanca els ulls i connecta amb les sensacions corporals. Posa el focus a la respiració i utilitza-la per augmentar el ritme cardíac i la profunditat de la respiració. No perdis aquest focus en tota l’estona.
Comença’t a estimular, d’igual forma que ho faries amb la pornografia, amb la diferència, que en comptes de mirar-la, te la imagines. Pots imaginar-te aquella escena que més t’excita i inclús reproduir-la. Connecta plenament amb aquesta sensació i utilitza la respiració per tornar al cos.
Si en aquest procés t’estresses, et venen pensaments intrusius o et poses impacient, simplement compren-te i no et jutgis. El teu cos s’ha acostumat a rebre uns estímuls que de cop li has tret, és normal que sense la pornografia ara no sàpiga excitar-se, però ja n'aprendrà. Si t'estresses, pots parar uns segons, i tornar a començar tot el procés des del principi, amb calma.
A mesura que deixis de veure pornografia pots anar experimentant per trobar altres formes d’excitar-te, ja sigui ballant, acariciant-te, fent postures, estimulant-te d’una determinada forma. I intenta no obsessionar-te amb res, per poder tenir l’opció de canviar sempre.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas