20 anys i no he tingut relacions
Hola, primer de tot, gràcies per llegir i contestar els dubtes de tothom.
Tinc 20 anys i encara no he tingut relacions amb ningú. Em preocupa perquè la gent del meu voltant ja té experiència en aquest àmbit, però jo encara no he tingut relacions. He sentit atracció per diferents persones (i em toco), però quan ha arribat el moment de fer-ho m'he tirat enrere i no sé si és per por de no gaudir o per què.
El que més em preocupa és que mai tingui com aquestes ganes de fer-ho amb algú, ja que és una experiència que m'agradaria viure/sentir.
Pot ser que quan he tingut l'oportunitat sigui per falta de confiança amb l'altra persona? Tot i que quan he tingut l'oportunitat, coneixia molt bé als nois i tenia confiança amb ells per dir-los que no ho tenia clar.
Creieu que algun dia algú em rebutjarà perquè mai he tingut relacions íntimes?
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Nosaltres no et podem respondre a aquesta pregunta, però el que si tenim clar és que si alguna persona et rebutja pel fet de no haver tingut mai relacions sexuals, no val la pena que perdis el temps amb aquesta persona. N'hi haurà de moltes altres que els hi serà igual.
Entenem que sentis pressió social per tenir relacions sexuals, però és important que les tinguis quan en tinguis ganes i amb una persona que en tinguis ganes, sense pressió.
Pensa totes aquelles coses que necessites que es donin per poder tenir relacions sexuals amb algú, i quan aparegui alguna persona que desitgis al teu voltant, mou-te per tal d’obtenir tot això que necessites: ja sigui confiança, comoditat, comunicació…
És important conèixer-se a un mateix per poder demanar allò que necessites. Prioritza’t i pensa en què vols tu. I si no saps el que vols, sempre pots experimentar per trobar la forma que et sentis més a gust.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas