Dependència emocional
Bon dia, crec que depenc massa de la meva parella, estic intentant canviar i buscar maneres de no estar tan pendent a com està ella amb mi. Ella ho sap i m'està ajudant a no sentir-me dèbil quan no pot estar per mi però continuo pensant que no estic bé i que no és suficient. No sé massa què fer per trencar amb aquesta dependència i fer la meva vida.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Primer de tot, et felicito, és molt important adonar-se’n d’aquestes coses, un cop ets conscient del que està passant ho pots començar a canviar.
Pel que dius, ja estas intentant fer accions per canviar-ho, segueix així. Pensa que els canvis de pensament/comportament normalment són graduals així que es necessita molta paciència.
No esperis deixar de ser dependent d’un dia per l’altre, continua treballant la confiança amb tu i amb la teva parella i ves observant els petits canvis.
Sé que és una lluita constant entre el que vols/penses i el que sents. Es tracta d’escoltar-te i d’intentar esbrinar d’on vé tanta dependència i inseguretat. Potser, a mesura que et vagis coneixent a tu mateixa aniràs entenent perquè et passa tot això i et serà més fàcil canviar-ho.
Continua així, continua parlant amb la teva parella del tema i lluiteu juntes per aconseguir-ho.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca - Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas