Enemistats o bullying
Fa setmanes, pel dia de l'esport hem vaig fer d'amiga la Gina Romero, i resulta que la Gina era amiga de l'Ares (una nena que me cau molt mal ) . Quan la Gina marxava , li vaig donar una abraçada i la Ares me va dir que des de quant me portava amb la Gina, que la Gina era la seva amiga i punto . Dies després l'Ares em va començar a dir que la Gina, la Julia i la Ivet em parlaven sol per què els hi dono pena (mentida) i que plorava a la gent .
Ahir la Lourdes em va dir que la fitxa de matemàtiques que li havia agafat pq no havia vingut, li vaig estripar a la cara i se va enfadar amb mi , no se pq . Em podríeu dir que m'està passant ?? Per cert , avui han parlat de que per fi de curs volen anar al salting de Lleida, sopar , cine . I no me han invitat . Parlar amb la meva tutora es absurd pq es una merda
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Deixant a banda la part en la que parles de la Lourdes (que no he entès el context).
Pel que dius, l’Ares t’està fent boicot i està intentant allunyar-te de les persones. Com tu molt bé has dit, segurament s’ho inventa i ho fa per fer-te mal. A vegades hi ha persones que necessiten menysprear als altres per sentir-se millor i així creure’s superiors.
El meu consell és que t’apartis d’aquesta noia, que no li donis peu a cap conversa, que si et diu qualsevol cosa que et fa mal l’hi diguis, sempre amb educació i calma. Si veus que, tot i dient-li que el que et diu et fa mal, continua fent-ho, voldrà dir que no et respecta i que per tant la millor opció és apartar-te d’ella i deixar-la estar.
Les altres noies que et cauen bé ja decidiran si volen anar amb tu o no, són elles les que t’ho han de dir i no l’Ares.
Entenc que per final de curs hi ha un pla on hi ha certa gent convidada, aquesta gent és tota la classe? O només un grup de classe?
Si fos tota la classe, parla amb els organitzadors i demana’ls perquè a tu no t’han convidat. Potser no s’hi han fixat o potser si que  saben que no t’han convidat, llavors si que seria un cas de bullying. Si tu creus que pot ser bullying parla amb la teva tutora JA!
Si pel contrari és només un grup de la classe que farà aquest pla, si no t’han convidat és perquè volen anar pel seu compte, i no passa res, està bé, no sempre encaixarem amb tothom. Fa mal, però segur que més endavant trobaràs a gent amb la que compartir moments bonics :)
Molts ànims i molta força.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
Insta: @estrelladp_psicologa
La Laura Centellas