Tinc 14 anys i mai havia escrit res així, però em sento rara i no sé amb qui parlar-ne.
Tinc 14 anys i fa poc estava canviant-me amb la meva germana petita. Sense voler, vaig veure la seva vulva i em va semblar molt diferent de la meva. La seva era petita, tot semblava “al seu lloc” i molt bonica, i jo vaig pensar que la meva no era gens així. Els llavis interns de la meva vulva sobresurten una mica i a vegades em molesten quan camino o faig esport. Des d’aquell moment no paro de comparar i em sento insegura.
No sé si el que tinc és normal i tampoc sé amb qui parlar-ne, perquè em fa vergonya.
Tinc moltes preguntes i dubtes que no sé a qui fer:
— Totes les vulves haurien de ser com les “perfectes” que es veuen als anuncis o vídeos?
— Què són les “vulves Barbie” i per què es parla tant d’elles?
— És normal que els llavis interns sobresurtin més que els externs?
— Canvia la vulva amb el temps o es queda igual?
— Hi ha una manera “normal” de tenir la vulva o totes són diferents?
— Em fa cosa mirar-me amb un mirall, és normal tenir vergonya?
— És normal que la vulva faci una olor lleugera? Quan hauria de preocupar-me?
— Què és el flux vaginal i per què canvia?
— El color o textura del flux vol dir alguna cosa?
— Quines calcetes són les millors per la salut de la vulva?
— Portar tangues pot fer mal o provocar infeccions?
— Està bé portar tangues als 14 anys?
— És normal que es marqui la roba interior? A més noies els passa?
— Per què un pit pot ser més gran que l’altre? És normal?
— On està el clítoris? Com sé si l’he trobat?
— El clítoris serveix només per sentir plaer? És dolent tenir curiositat per ell?
— Quan em vindrà la regla? El flux m’ajuda a saber-ho?
Gràcies per escoltar-me i ajudar-me a entendre tot això.
PD: Si no soc com les altres nenes igual de perfectes, sóc un monstre i soc diferent i extranya
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
No hi ha una vulva perfecta, totes les vulves són boniques tal com són. I hi ha tants tipus de vulva com persones al món. L’estètica pot ser molt diversa. T’adjuntem una pàgina web d’una il·lustradora que dibuixa diferents tipus de vulva:
També, t’adjuntem un vídeo de YouTube on explica de forma clara, precisa i concreta què és la vulva Barbie i perquè no existeix:
Q81YaTgbbO8
La vulva va canviant a mesura que et fas gran de forma progressiva (no d’un dia per l’altre), d’igual forma que canvia el nostre cos a mesura que creixem.
Les dones hem rebut una educació sexual molt censurada i amb molta pressió estètica, per aquest motiu ens pot fer vergonya veure’ns la vulva, perquè vivim la sexualitat com una tema tabú. Per aquest motiu és important que trenquem amb això i comencem a mirar-nos les vulves i a conèixer com funcionen per poder gaudir de tots els beneficis i plaers de la sexualitat! Per tant, t'animaríem a continuar-te mirant la vulva i a explorar totes les seves parts per normalitzar i estimar la seva forma.
La vulva pot fer olor. El flux vaginal és un fluid que es troba a la vagina. Aquest flux està compost principalment del moc cervical. La funció principal és la de prevenir infeccions, a més de mantenir neta, protegida i humida la vulva per prevenir irritacions. Per tant, la presència de flux vaginal és normal i necessària per mantenir una bona salut. Les variacions del flux vaginal són deguts als diferents nivells hormonals en les diferents fases del cicle. És normal que canvi la quantitat, color, consistència i l’olor.
El més recomanat seria anar sense calcetes o sense res que fos gaire ajustat. Però a nivell pràctic va bé portar calcetes. En aquest cas, les més adequades podrien ser unes de cotó que transpirin i que no estrenyin i de color blanc (per tal d’evitar tinys). El tanga no és tan recomanat, ja que pot ser més incòmode i el fet d'estar en contacte directe amb l’anus i els genitals és menys higiènic. Però cada persona és lliure de fer el que vulgui i a l’edat que vulgui. És normal que es marqui la roba interior.
No som simètrics i, per tant, pot ser que tinguem un pit més gran que l’altre, de fet el més habitual és que sigui així.
T’adjuntem una imatge de les diferents parts de la vulva, perquè puguis identificar on és el teu clítoris:
;dpi=72&fileformat=jpg El clítoris és l’únic òrgan que serveix única i exclusivament per donar plaer. És la zona erògena més sensible de les persones amb vulva. És molt important tenir curiositat per totes les parts del nostre cos i explorar-les si en tenim ganes.
La menarquia (la primera menstruació) hauria de venir entre els 10 i els 16 anys. Si quan tinguis 16 anys encara no t’ha vingut, seria recomanat que anessis a la llavadora del teu centre d’atenció primària per fer una revisió. El flux vaginal pot anar variant a mesura que avança la pubertat i l’edat.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas