Com s'adquireix la intel·ligència emocional?
Porto diversos mesos penjat d'una noia però soc molt poc hàbil emocionalment i sovint fico la pota parlant, la situació és delicada perquè tots dos estem en un estat de felicitat força baix (per no dir nul) i estic força preocupat perquè en temes romàntics també soc un patata.
Alguns amics em diuen que quina sort perquè soc llest i em diuen que força guapo, divertit, etc. No ho sé, crec que em falta força temps per desenvolupar aquestes habilitats emocionals i poder, si tot va bé, començar a aprofitar aquestes qualitats que em diuen que tinc.
P.D. Ella és taan bona persona, el contrast d'intel·ligència emocional és insultant, senzillament, l'estimo.
Laura Centellas

Hola consultor!
Gràcies per escriure’ns!
Quina consulta més bonica, que maco això que em demanes, vols adquirir intel·ligència emocional per ser un bon company per la noia que t’agrada, això és preciós!
I perdona’m que t’ho digui, això JA ÉS UN ACTE D’INTEL·LIGÈNCIA EMOCIONAL.
El gran “truco”, la “recepta” és parlar, expressar-te, dir el que sents, parlar amb ella de les teves inseguretats, d’allò que et fa por, i de tot allò pel qual ella t’atrau tant.
Podeu caminar junts en aquest procés d’autodescobriment i creixement personal, pot ser molt bonic.
Si vols saber més sobre intel·ligència emocional et recomano el llibre “intel·ligència emocional” de Daniel Goleman.
Un altre consell que et puc donar és: vigila molt amb les etiquetes que et poses. Deixa de dir que “la cagues sempre parlant”, deixa de dir que “no tens intel·ligència emocional”. En comptes de parlar-te de manera tant negativa intenta dir simplement que vols créixer i evolucionar interiorment, així el cervell ho entén com a “habilitats a reforçar” i no com a mancances.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
Insta: @estrelladp_psicologa
La Laura Centellas