Masturbació
Hola,
Mai he tingut un orgasme ni crec que hagi estat aprop,
Quan em mastrubo jo mateixa tampoc n'he tingut mai un, normalment no em solo masturbar gaire però perquè tampoc sento que hem doni massa satisfacio, o sigui, si que m'agrada però quan porto un rato, tampoc gaire, dons em començo com ha avorrir i també em comença a fer mal crec. Ho he probat mirant pelis on hi hagi sexse pq el porno tampoc matrau però ni aixi he sentit més, tambe ho he probat amb un vibrador petit i tampoc és que sentis gaire més.
També tinguent sexe amb el meu nòvio tampoc he arribat mai a l'orgasme, no m'avorreixo i sento més quan ell em toca però al final també macava fent mal a vegades
Teniu algun consell? O algo que hem pogueu dir? O alguna cosa per saber com masturbarme?
Gracies
Laura Centellas

Hola,
Primer de tot seria interessant que coneguessis com funciona la resposta sexual humana, aquesta està composta de 4 fases: excitació, manteniment, orgasme i acomodament. Entre fase i fase, si els estímuls eròtics no són suficients, es torna a la primera fase, si són suficients continuen. Per tant, per començar és important que hi hagi una excitació.
El bon sexe està més relacionat amb el joc eròtic i sensual, que no pas amb els genitals en si. Nosaltres ho expliquem a partir de la piràmide Maia. Imagina’t la construcció d’aquesta piràmide amb tres nivells, no es pot construir el segon fins que no s’hagi assolit el primer. El primer és el nivell sensual, és el que t’activa el desig (mirades, seducció, atracció, curiositat, carícies, ballar), el segon nivell és l’eròtic, aquell que t’excita (jugar, diversió, tocar zones erògenes, exploració, massatges) i l’últim és el nivell genital, que és l’estimulació dels genitals (sexe oral, penetració, manual).
Aquest procés funciona d’igual forma, tant si es fa individualment com amb altres persones. I el desig, és la primera peça clau que hi ha d’haver per començar. El desig pot ser actiu, que significa que apareix sense que ho hagis buscat, o reactiu, és a dir, que fas alguna cosa per activar-lo.
El que et recomanaríem des d’aquí és que busquis diferents formes d’activar i mantenir el teu desig sexual, a veure si d’aquesta forma augmenta l’excitació i les probabilitats de tenir un orgasme. Si no, ara que tens aquesta informació pots intentar detectar en quin moment sents que et desactives i deixes de sentir plaer, desig o excitació.
És important tenir una bona educació sexual, però si amb això no és suficient, podries buscar ajuda terapèutica amb alguna professional especialitzada en el tema.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas