Embaras
Hola, tinc 15 anys i no se si estic emarassada, em vaig fer la prova i em va donar negatiu pero encara no m'ha baixat la regla i avui fa just una setmana que em tindria que haber vingut, estic molt preocupada i no se si simplement es un retas o es alguna cosa mes. No li vull explicar a la meva mare perque em mataria. Em podeu ajudar si us plau
Laura Centellas

Hola,
Un retard de la regla pot ser degut a molts motius, però també és un dels primers símptomes de l’embaràs. El primer que caldria fer, tal com has fet, és un test d’embaràs. Aquesta prova és recomanable que es faci quan hi ha un retard de la regla de 3-4 dies, però, per tal que el resultat sigui fiable, han d’haver passat dues setmanes com a mínim de les relacions en les quals pugui haver-hi risc d’embaràs.
Si la prova te la vas fer en menys de dues setmanes des de la relació sexual de risc et recomanaríem que te la tornessis a fer. El teu CAP te la poden fer de forma gratuïta o bé la pots comprar a la farmàcia.
Si torna a donar negatiu, en principi no hi ha risc d’embaràs. Sempre pots tornar-ho a fer el cap d'un temps per sortir de dubtes.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas