Trastorn de límit de personalitat
Holaa
Primer de tot moltes gràcies per la vostra feina, ajuda molt!!
Últimament estic passant per una situació bastant difícil ja que no estic gaire bé, a més de que m'han dit que tinc depressió (m'ho van dir al novembre 2024, però jo crec q ja en tenia desde l'agost) i ansietat severa, i he de pendre unes pastilles. Els meus pares es pensen que amb la medicació cada cop vaig a millor, tot i que el que no saben es que es tot el contrari. Quant millor estic per fora, pitjor estic per dins, però com sempre em guardo les coses perquè no m'agrada dir-les, es creuen que estic molt millor.
He estat investigant una mica que més coses podria tenir, ja que últimament estic com "tocant fondo", m'he començat a fer petites ferides a la pell o intentar tallar-me. El que passa es que sempre que m'intento tallar amb tisores o un ganivet de cuina, començo a fer-ho però despres em ve com una mena de por i no m'atreveixo a fer el tall. El que si que faig és com rascar-me amb les ungles fins al punt de arrancar-me una mica la pell o similar. Això es considera autolesió? També començo a sentir com que m'estic quedant sola sense amics, les meves amigues del insti com que em deixen de costat indirectament, i tot i que ja he parlat amb elles m'han dit que no tenen cap problema amb mi i no estàn enfadades, però em deixen de costat. Degut a tots aquests motius he estat investigant i fent tests de internet i he trobat el TLP.
Com puc saber si ho tinc o no? He buscat molta informació al respecte i tot apunta que si, pero no m'agrada anar als psicòlegs tot i que els meus pares volen que vagi, ningú m'ho pot comfirmar amb certesa.
També tinc bastants dubtes sobre els ingresos voluntaris als hospitals psiquiàtrics; com puc saber si necesito anar? quin tipus de resticcions hi ha? val la pena anar-hi?
M'he adonat de que quasi sempre respon la Laura Centellas, i per el tipus de respostes que dones em caus molt bé! Hi ha alguna manera de que et poguem contactar personalment?
Em sap molt greu per el text tan llarg que us he escrit, però sou la meva última esperança. Espero la vostra resposta, moltes graciès i petons!
Laura Centellas

Hola consultor!
Gràcies per escriure’ns!
Et parla l’Estrella Dorca, la psicòloga, sóc jo la que respòn totes les preguntes, la Laura és la que gestiona i organitza tot això del consultori :)
Primer de tot, gràcies per obrir-te d’aquesta manera.
Anem per punts:
- Autolesions: per molt que no t’acabis tallant, tens el pensament de fer-ho, i això ja és perillós. Dius que et fas ferides amb les ungles, i segurament és per “calmar” tot aquest dolor intern, així que també ho podriem considerar una mena d’autolesió.
- TLP: és veritat que dins el diagnòstic de TLP podria encaixar una mica tot el que ens expliques, però és necessàri un psicòleg/psiquiatra per tal de diagnosticar transtorns mentals.
- Pastilles: estic d’acord amb medicar per temes de salut mental, però SEMPRE ha d’anar acompanyat de teràpia psicològica, sinó és com posar una màscara a tot aquest dolor intern. A més, si creus que no et van bé les pastilles, li has de dir al teu psiquiatre.
Et recomano molt, molt i molt que vagis al psicòleg, hi ha algun motiu pel qual dius que no t’agrada anar-hi (no sé si és perquè has tingut males experiències o perquè et fa por obrir-te). Hi ha molts tipus de psicòlegs, i si algun no t’agrada, ets lliure de canviar.
Urgencies de salut mental normalment són per casos greus, al cap no sé si et derivaran (van super apretats en tema agenda). Aprofita que els teus pares volen que vagis al psicòleg i pots començar a anar a un psicòleg privat, si vols anar-hi, mira que sigui Psicòleg Sanitàri (o psicòloga) i si pot ser que estigui especialitzat en ansietat o TLP.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca - Psicòloga Sanitària
Insta: @estrelladp_psicologa
La Laura Centellas