creatina
Estava pensant a prendre creatina per guanyar massa muscular, ja que soc massa prim i no aconsegueixo guanyar encara que vaig al gimnàs. És segur?
Laura Centellas

Hola! Moltes gràcies per la teva consulta i per confiar en nosaltres amb aquesta inquietud sobre la creatina. Això mostra que estàs reflexionant sobre la teva salut i que t’importa cuidar-te. Aplaudim el teu interès, ja que és molt important que tots aprenguem a fer-ho.
No ens comentes la teva edat, i això també és essencial de cara a poder fer-te unes recomanacions o unes altres. Però el més important que m’agradaria dir-te és que cuidar-te també vol dir acceptar que hi ha persones que, genèticament, teniu una constitució més prima, i això no vol dir res. Estar prim no és un problema a resoldre, sinó una de les moltes formes possibles de ser. El teu cos no necessita justificar-se ni canviar.
Sovint, la pressió per modificar el cos prové de comparacions socials que poden ser molt injustes i poc realistes. És completament legítim voler-se sentir millor amb el propi cos, però t’animo a fer-ho des de l’autoacceptació, no des de la crítica. El teu valor com a persona no depèn de la teva mida ni del teu pes. Així que no et comparis amb ningú. El fet de treballar l’autoestima i la relació amb el teu cos pot donar-te una base molt més sòlida i saludable que qualsevol suplement.
Només dir-te que el que és essencial per cuidar-te és que tinguis una alimentació sana i equilibrada, facis activitat física regular (no siguis sedentària), descansis les hores suficients, no tinguis hàbits tòxics, etc. Si ja tens aquests aspectes ben cuidats, no cal modificar res. I si n’hi ha algun a millorar, pots començar a fer-ho pas a pas, sense pressió.
Pel que fa a l’activitat física, està molt bé que en facis! Però recorda que ha de ser una font de benestar físic i mental, i que la gaudeixis. No hauria de tenir com a objectiu modificar el teu cos. Quan l’exercici es fa des d’aquesta pressió, deixa de ser realment saludable.
Finalment, recorda que sempre ens pots escriure si necessites qualsevol cosa, i et convidem també a seguir-nos al perfil d’Instagram: @estimatbe.
Una abraçada molt gran
La Laura Centellas