Hola,
Gràcies a tu!
No hi ha normes sobre l’edat per començar a compartir la sexualitat, sempre que les dues persones ho decideixin lliurement. És important fer-ho, perquè tu vols, no perquè les teves amigues ja en tinguin.
És normal tenir dubtes i pors en el moment de començar a tenir les primeres relacions sexuals. La vagina és un conducte muscular molt elàstic, que en repòs, les seves parets es toquen i pot donar la sensació que és molt petita o estreta, però té la capacitat de dilatar-se tant com la mida d’un bebè!
En les primeres relacions coitals, és habitual tenir molèsties en la penetració. Això pot ser causa al fet d’estar nerviosa, ja que es tensa la musculatura que envolta les parets de la vagina, dificultant o impedint la penetració. També pot passar que no hi hagi massa lubricació. Per fer penetració sense dolor és important que la vagina estigui lubricada.
Per tant, quan estem nervioses o intentem la penetració sense que hi hagi prou joc eròtic previ, pot passar que la vagina no estigui ben lubricada i que apareguin molèsties.
Les noies normalment necessiten un temps més llarg d’estimulació per tal que la vagina estigui prou lubricada per tal de tenir penetració sense molèsties. Per tant, és molt important posar el focus en totes aquelles pràctiques excitants que us facin gaudir, independentment de la penetració (sexe oral, petting, masturbació, carícies…).
Busqueu espais tranquils per dedicar-vos temps amb la parella sexual i per poder parlar, compartir quines coses us agraden i quines no, i comunicar els vostres desitjos, sentiments, pors i dubtes per tal d’afrontar millor la primera experiència.
És necessari donar-se un temps d’aprenentatge per conèixer-se millor a un mateix i a l’altre. Respecte al teu cos i el seu ritme, per poder gaudir plenament de la teva sexualitat!
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
--
La Laura Centellas t'ha moderat el missatge amb el suport de
Cristina Albó, psicòloga experta en sexualitat.
Moltes gràcies per la teva consulta!