Estic cansada de esforçarme
Sé que el que vull demanar tindrà la mateixa resposta que em fa tothom, però sento que aquest últim trimestre estic baixant molt el rendiment acadèmic, jo sóc una persona que mai suspenia exàmens i no havia baixat mai del 7 i mig en cap assignatura però aquest trimestral i en concret aquestes últimes setmanes he estat suspenent molts exàmens i estic farta de que la gent em digui que un mal dia el té qualsevol perquè jo fins ara no m havia passat mai i no es normal que de sobte tingui tants mals dies, estic farta que em diguin que la mitjana està aprovada perquè jo no sóc capaç de conformarme amb això. No sé que estic fent malament, no sé si he canviat alguna cosa de la manera d'estudiar O soc jo que estic cansada, però sento que m'esforço i per res, estic trista però sobretot enfadada, amb la gent que intenta consolar me i amb els que em diuen que he de estudiar més... Perquè ja estic estudiant més. I el que em fot més es que fins ara no veia la opció de suspendre un examen, si havia estudiat poc sabia que treuria menys nota però el meu cap no donava la opció de suspendre un examen i menys una assignatura. sé que és una consulta de merda i que hi ha gent que té consultes molt més importants i interessants que aquesta però necesitava dir-ho.
gràcies
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
No és una consulta de merda, és una consulta que t’afecta i et fa patir.
És normal que si sempre has tret més d’un 7,5 ara t’estigui preocupant el tema de les notes.
Normalment les males notes (en algú que sempre treia bones notes) pot ser un indicador de que alguna cosa no va bé: estrès, desmotivació, falta de concentració, etc.
Pots fer-te vàries preguntes per reflexionar sobre el tema:
1. Perquè estudio?
2. Perquè vull treure bones notes?
3. Què em motiva a estudiar?
4. Com em parlo a mi mateixa?
5. Quin és el nivell d’estrès que tinc ara mateix?
6. Com d’altes són les meves expectatives?
7. Perquè em fa mal no cumplir-les?
8. Quina relació tinc amb l’autoexigència?
9. Estic motivada?
10. Si no ho estic a què és degut?
11. Quan va ser l’últim cop que vaig treure “bones notes”, quina diferència hi ha a dia d’avui?
La clau per saber què passa és fer-te preguntes i parlar molt amb tu mateixa.
No és obligatori treure bones notes, les notes només són un número, no et fan ni més intel•ligent, ni mes guai ni més bona persona, però entenc que estiguis preocupada pel tema ja que és algo inusual en tu. Així que si estàs trista i enfadada pel tema, que sàpigues que tens tot el dret a estar-ho.
Espero haver-te ajudat :)
Estrella Dorca - Psicòloga Sanitària
Insta: @estrelladp_psicologa
La Laura Centellas