overthinking, jealousy and shyness
I'm quite a toxic person and jealous person but trust me whenever i do it i feel bad about it and infact i dont want to say or do it but i can't help it. i use to be very happy and good at school back then i was introvert and shy but i at least i have friends and i wasn't like this person back then but i remember i moved places in 2022 things hasn't been the same, cause i hate my life and myself for not doing great and not learning the languages here in Spain fo 3 good years,, Can u imagine that? my life become lonely, not having friends is the worst thing ever that has ever happened to me and my education being bad and i fail every class as someone who use to be a top student, that even make me hate myself more and more. I swear no one will ever understand me unless u were in my shoes and just dont know how to explain this feelings but now a toxic and jealous person. I am just bad person and i know that but i never want to be and i feel bad for hating myself
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Tenir la sensació d’odiar-se a un mateix és molt dur, segur que ho està passant malament i des d’aqui t’enviem una abraçada.
Les coses que ens diem a nosaltres mateixes afecten directament a les nostres emocions. Si jo em repeteixo continuament que sóc una “tòxica” ho seguiré sent sempre. Mira de canviar aquesta afirmació tant contundent per una que no faci tant mal, per exemple: sé que a vegades no actuo de la millor manera, cada cop estic intentant ser-ne més conscient, estic treballant per canviar-ho.
Tu no ets tòxica, les situacions que has viscut han fet que ara mateix actuis desde la por, l’enveja i la ràbia. Tu no ets així, és simplement que ha set la teva manera de sobreviure fins ara. Lu bo és que te’n has adonat i ho vols canviar. I tot canvi comença demanant perdó, i el perdó més important que has de fer aquí és cap a tu mateixa.
Espero haver-te ajudat, molta força!
Estrella Dorca - Psicòloga Sanitària
Insta: @estrelladp_psicologa
La Laura Centellas