Ajudar a una amiga
Hola, fa un dia vaig veure un vídeo que la meva amiga va compartir com dient que se sent identificada on el vídeo sortia una noia que deia que es sentia grassa. Llavors això m'ha fet pensar que la meva amiga crea això d'ella(Cos que jo no crec). Jo al dia següent li vaig parla del tema, sobre qui li ha dit això,explicant-li que el músculs pesan més que la Grassa, etc.
La meva amiga no va voler dir res més d'aquest tema. Aqui ve al problema:Que últimament la noto com més apagada més Trista, pensativa..., coses que hem preocupant, no sé que fer.
Hem podries dir que fer si us plau ?
Gràcies.
Salutacions.
Laura Centellas

Hola! Moltes gràcies per contactar amb nosaltres i explicar-nos aquesta situació de la teva amiga, que et genera dubtes i no saps ben bé com actuar. Quina sort té la teva amiga de tenir-te al seu costat i que et preocupis tant per ella!
Si creus que no està a gust amb si mateixa, que no se sent bé amb ella mateixa i això li genera malestar, però sobretot que li ha canviat l’humor, i la veus més trista, apagada, més irritable, i si li parles del tema s’enfada, és important que l’animis a demanar ajuda. Alguna cosa li pot estar passant, i és molt important que ho pugui explicar als adults amb qui tingui confiança.
L’ideal seria que ella pogués expressar com se sent a qualsevol adult amb qui confiï, però si creus que no ho farà perquè es tanca en banda quan li ho comentes, aleshores és crucial que siguis tu mateixa qui pugui parlar amb algun adult proper (els seus pares, els teus pares, un professor, un monitor, etc.). Ells són qui poden ajudar-la, valorar realment què està passant i oferir-li l’ajuda que necessita.
No tinguis por que s’enfadi si mai s’assabenta que has estat tu qui ha parlat d’això. No t’enganyaré: és possible que, al principi, no s’ho prengui del tot bé, però pensa que, a la llarga, quan rebi l’ajuda que necessita, et donarà les gràcies i s’adonarà de la gran amiga que ets, ja que, gràcies a tu, ha deixat de patir. Així que estàs fent el correcte, no ho dubtis.
D’altra banda, si això no passa, el teu paper com a amiga serà sempre recolzar-la, acompanyar-la, donar-li suport, oferir-li la teva ajuda sempre que la necessiti, no jutjar-la ni criticar-la, i sempre intentar empatitzar amb ella i comprendre i validar com se sent. Amb això, l’ajudaràs molt més del que et penses. De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda, i si necessites parlar-ne més, et proposem que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia al telèfon 93 454 91 09 o al correu consulta@acab.org.
Moltes gràcies, i estem aquí per tot el que necessitis!
La Laura Centellas