Vull tenir més autoestima
A vegades m'agrada més el meu cos i em vec guapa i d'altres no. Tmb, m'agrada (per exemple) q soc prima però no q tinc poc pit. Sé q estic en creixement però no puc evitar comparar-me amb altres noies de la meva edat o més grans en tot (cos, cara, roba, personalitat). Ja sé q ningú és perfecte i q tothom té alguna inseguretat. Però vull millorar aquest aspecte de mi i no sé com fer-ho, per això voldria q em donéssiu consells. Moltes gràcies!!!! :)
Laura Centellas

Hola maca! Moltes gràcies per escriure’ns i confiar en nosaltres.
Ens expliques que tens alguns dies on estàs a gust amb tu mateixa i et veus bé, i d’altres dies on això no és així: tens alguna insatisfacció o et fixes en alguna característica que no t’acaba d’agradar de tu, sobretot perquè et compares amb altres persones.
Tal com dius, estàs en una època de creixement i desenvolupament, i has de pensar que el cos va canviant. No només ara, sinó en molts moments al llarg de la vida, i hem d’acceptar i abraçar aquests canvis.
També, com molt bé dius, tots tenim inseguretats o coses que ens agraden menys de nosaltres mateixos: és completament normal. Ningú és perfecte, ja que la perfecció no existeix, i aquestes característiques que socialment estan més valorades, si ho pensem bé, no tenen cap mena de raó de ser. Són totalment subjectives, i hem de pensar i entendre que hi ha molts interessos darrere del fet que busquem o perseguim un ideal de bellesa que, moltes vegades, és inassolible.
Has d’estimar-te tal com ets i valorar el teu cos per tot allò que et permet fer. Pensa que tenir una bona autoestima no vol dir que m’agradi tot de mi, sinó que accepto tant les coses que m’agraden com les que no.
Però, ja que ens has demanat consells per intentar treballar una mica aquestes inseguretats, volem dir-te que és crucial que aprenguis a no comparar-te amb ningú. Pensa que cadascú som com som perquè és així com ha de ser, i que el físic no el podem escollir. Així que el millor que podem fer és cuidar-lo i valorar-lo molt més enllà de l’estètica.
Per això també és molt important que et rodegis de persones que et facin sentir bé, que no et valorin per l’aspecte físic, i intenta no ser tan crítica amb tu mateixa. Has d’aconseguir aprendre a veure’t de manera més compassiva, acceptant també aquelles coses que no t’agraden tant. Pensa que tots tenim dies “millors” i dies “pitjors”. La nostra percepció està molt condicionada per les nostres experiències i pel nostre estat d’ànim.
Si, tot i això, creus que no te’n surts, que aquests pensaments negatius ocupen cada cop més espai dins teu i fins i tot comencen a afectar-te de diferents maneres, és molt important que en puguis parlar amb algú amb qui tinguis confiança. Pensa que només verbalitzar-ho ja et pot ajudar i, en cas que sigui necessari, buscar ajuda per treballar i fomentar la teva autoestima i canviar aquesta situació.
Per acabar, recorda que sempre ens pots tornar a escriure si necessites qualsevol cosa, i et convidem també a seguir-nos al perfil d’Instagram: @estimatbe.
Una abraçada molt gran i moltes gràcies per la teva consulta!
La Laura Centellas