Li agrado a una noia del meu grup d'amics
A classe hi ha una noia que també està al meu grup d'amics. Fins fa uns mesos era només una sospita però les últimes setmanes s'està començant a enganxar molt a mi i a ser molt descarada fins al punt que gent que no ens coneix de res és capaç de veure-ho. Que puc fer per deixar-li clar que no vull res amb ella, sense fer-li massa mal i no trencar el grup d'amics? Gràciess
Laura Centellas

Hola consultor!
Gràcies per escriure’ns!
És molt bonic tenir en compte els sentiments de l’altra persona abans de dir-li una cosa que li pot fer mal, com per exemple, que l’atracció no és corresposta.
El primer que pots fer són accions subtils, com per exemple, si se t'acosta o et fa bromes que no t’agraden, no seguir-li el rotllo.
A vegades és incòmode agradar-li a algú, i més si la persona és molt expressiva i “descarada” com tu dius.
L’altra opció també és dir-ho educadament, per exemple, si algú de broma diu: a la X li agrades, tu poder contestar: ja ho sé, però no és correspost.
Per últim, ja, si vols dir-li directament, podeu quedar un dia a soles, demanar-li què sent per tu i ser sincer, dir-li que l’aprecies molt però com amiga. El grup d’amics no s’hauria de trencar per això, i si es trenca vol dir que la comunicació entre vosaltres no és del tot sincera i que els vincles no són prou forts.
Per descarregar una mica aquesta pressió pots parlar amb algun integrant del teu grup d’amics amb el qual hi tinguis confiança, aquesta persona et pot donar bons consells, ja que formeu part del mateix grup i us coneixeu.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas