No em sento bé amb el meu cos
Sempre em comparo amb l'altra gent i soc molt autoexigent.
També tinc ansietat i algun cop ha estat per això.
Laura Centellas

Hola maca, moltes gràcies per escriure’ns i explicar-nos com et sents. El que expliques, és molt més comú del que sembla, però és molt valent per part teva reconèixer-ho. Ens comentes que acostumes a comparar-te amb les altres persones, que això et genera malestar i ansietat en algunes ocasions a més que dius que ets molt exigent amb tu mateixa. Tot això fa que no estiguis a gust amb el teu cos. Primer de tot, voldria dir-te que sovint, aquestes comparacions i exigències cap a tu mateixa, sovint neixen d’un ideal de bellesa irreal i moltes vegades inassolible, que compartim la nostra societat i que ens arriba de manera constant a través de xarxes socials, els mitjans de comunicació i també de les expectatives socials (idees, normes i pressions que la societat ens transmet sobre com "hauríem" de ser, actuar o aparentar per sentir-nos acceptats o valorats). Recorda sempre que el teu valor MAI depèn del teu aspecte o aparença, ets molt més que el teu cos i sovint hem d’aprendre que no hem d’encaixar dins cap model o estàndard. Cadascú som com som i hem d’abraçar aquestes diferències. Ser exigent amb un mateix, pot semblar bo, perquè així t’esforces a donar el millor de tu, però quan aquesta autoexigència es torna desmesurada, pot generar malestar, frustració i com bé dius, ansietat. Intenta començar a parlar-te com ho faries amb algú a qui estimes. Oi que no series tan crítica amb aquesta persona? Doncs dirigeix-te a tu mateix amb la mateixa compassió o amabilitat. L’autoestima es pot treballar i això no vol dir ignorar els teus sentiments sinó aprendre a acceptar-te, tractar-te amb més amabilitat i intentar controlar i posar límits a aquestes comparatives. De vegades, poder expressar aquests pensaments o sentiments, ens pot ajudar per a poder reconduir aquest procés de canvi i millorar la nostra capacitat d’autocura. Moltes gràcies per compartir-nos els teus sentiments i no dubtis a tornar a escriure’ns sempre que ho necessitis. Et convido també, a seguir-nos al perfil d'Instagram: @estimatbe. Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas