Por per la selectivitat
Hola! us volia comentar que d'aquí poc faré la selectivitat i estic molt nerviosa. Hi ha alguna part de temari q em balla per molt que me'l miro i hi ha coses que les sé però dubto de mi mateixa i acabo posant lo que no és en exàmens de pràctica. A tot això li hem de sumar que aquests dies a l'insti tenim classes de preparació però hi ha profes que falten per estar amb altres cursos, o arriben tard, quan trobo que haurien de ser més seriosos en no faltar a classe ... osigui tot això m'afecta i em desanima perquè perdem classe i hi ha temari que cal practicar i revisar a classe amb el professor.
A més no confio en mi mateixa i això tmp m'ajuda...
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
És normal sentir nervis per la selectivitat, són uns examens importants. Tot i això deixa’m dir-te que la sele sempre es pot repetir si la nota no és la que necessites per la teva carrera, i que a vegades potser hem de començar amb carreres que no ens fan el pes o amb un grau superior. Fa ràbia, però no s’acaba el món. Pensar així t’ajudarà a no donar-li més importància de la que es mereix.
D’altra banda, la millor manera de superar els nervis es preparar-se bé, estudiar cada dia i repassar. Si veus que hi ha coses que no les entens demana ajuda als teus professors o apunta’t a classes de repàs.
Tota la tensió està en la teva preocupació pel que passarà, així que deixa de centrar tota la atenció en el futur (dia de l’examen) i centra-la en l’ara (estudiar).
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca - psicòloga sanitària
Insta: @estrelladp_psicologa
La Laura Centellas