Hem sento exclosa
Hola, bon dia. Avui, quan he arribat a l'escola, he sentit com les meves amigues, bé, les meves dues amigues, estaven una mica estranyes amb mi. També les meves amigues, que són del mateix grup, també estaven una mica estranyes amb mi.he noata com exclosa com que volien etar amb mi .Una de les amigues es com que es molt influenciable de l'altre amiga que avegades esta molt amb una amiga despres amb altra pero sempr eacostubra estar amb la meva altre amiga .Però quan estic amb la meva amiga, que és molt influenciable, com que està bé amb mi, només canvia quan està amb l’altra.
L’altra amiga, quan jo explico alguna cosa que m’importa, li dona igual. Si algun dia he dit que em sento malament, com que li dona igual o només diu que no és veritat.
També sé que aquesta amiga és molt de comentar després de parlar, i no vull que pensi que estic gelosa.
No sé què fer. No sé en qui confiar.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
Pel que dius, sembla que tinguis la sensació que la teva amiga (amb la que et portes bé), és agradable quan està amb tu a soles, però quan està amb l’altra noia et fa sentir incòmode.
A vegades hi ha persones amb les quals no encaixem, no tenim la mateixa energia o caràcters compatibles.
La meva recomanació és que quan aquesta noia digui alguna cosa que no t’agradi li puguis comunicar. Si per exemple ella diu que no és veritat que estiguis malament, li pots preguntar per què diu això, que dient això t’està invalidant els sentiments i no aporta res de bo.
Fes-te forta, fes-te respectar, posar límits no vol dir deixar de ser amigues, vol dir demanar respecte dels altres cap a tu.
Els límits es poden posar de manera educada i sense buscar baralla, simplement dient el que un sent o pensa, sense ferir als altres.
Si li dius a la teva amiga “ets molt influenciable”, segurament se li posarà malament, ja que l’estàs jutjant. Prova de dir-li que a vegades notes que està rara, i així es pot començar una conversa sobre el que està passant.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas