problemes
holaa! us escric perque no se que fer. els pares del meu novio fa un any que es van separar, al principi va anar tot be, peeo la seva mare esta començant a tenir comportaments que li estan provocant ansietat al meu novio. es fica amb ell i l’insulta. esta començant a menjar compulsivament per les nits i despres de dia no menja, diu q ja no li pot tenir mostres de carinyo amb la seva mare perque cada vegada que se li apropa li entra ansietat, s’esta començant a autolesionar… no se que fer i estic preocupada. com hauria de actuar? hi ha algun lloc on el puguin aconsellar pero q cap dels seus pares pugui arribar a saber-ho? pot arribar a empitxorar?
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
Per mala sort, l’únic que pots fer ara mateix és donar-li el teu suport i parlar amb ell. Intenta expressar-li tot el que sents i motiva’l a anar al psicòleg, al metge de capçalera o al psicopedagog de l’institut/escola.
És molt difícil obligar a algú a acudir a teràpia, però el teu suport segur que el pot ajudar a sentir-se millor i a descarregar tota la pressió que porta a sobre.
Si veus que la situació empitjora molt, podries parlar amb el teu nòvio per tal de comunicar-ho a algun adult responsable, ja sigui al seu pare, el seu professor o algun familiar.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas