Possible canvi d'escola i preocupacions
Hola,
Aquestes setmanes he faltat bastant a l'escola per motius personals. De fet, no hi he anat encara. Planejava anar dimecres, avui i demà, però una amiga (la única real, quasi) m'ha explicat que tothom em critica i em "funa" perquè no hi vaig. Així que ahir no vaig anar per no enfrontar-me a ningú. Li vaig dir a la meva mare que volia anar al institut públic, al mateix que es canviaria aquesta amiga, I, perquè tothom la ignora i així. Bé, al final hem demanat si hi havia plaça a la mateixa escola que la meva però d'un altre lloc, molt aprop d'on jo vaig. El problema és: tinc una amiga no molt bona persona que estarà sola ala classe, però em fa pena, tot i que no em tracti molt bé. Amb la "I" hem dit d eparlar de que tal els instis nou i això, però hi ha uns problemes:
- Tinc una germana bessona i si no vol canviar-se dubto que pugui anar sola a l'altre insti
- No sé com faré amics a la nova escola
- Potser no tenen places i no puc anar. Seria horrible.
I bé, necessito una mica d'ajuda! La amiga (diem-li A) que es quedarà sola a classe si m'envaig forma part d'un grup de quatre, jo, ella, i dues nenes més. L' "A" li puc parlar per whatsapp, a una de les nenes a la hípica que anem juntes i a la altre li podré passar el meu insta per el whatsapp d' "A" quan em deixin tenir-ne el curs que ve. Estic molt preocupada. Hem parlat amb els profes i quedarem d'uns dies anar a l'escola a fer els exàmens que em falten i acabar bé el curs, però estic molt preocupada.
Ajuda siusplau!
Molte gràcies per ajudar tants adolescents, una abraçada!
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
Si aquesta amiga no et tracta bé, no és una relació sana d’amistat.
Perquè una relació sigui sana hi ha d’haver respecte mutu i límits ben definits.
Pel que fa a acudir a l’escola nova, simplement intenta no pensar-hi tant fins que no sigui el moment, del contrari, estaràs preocupada tot l’estiu per una cosa que encara no està passant.
No et diguis a tu mateixa que no trobaràs amics perquè això pot generar molta ansietat, intenta derivar aquests pensaments negatius cap a uns de més neutres tipo: aniré a un nou institut i ja veurem què passarà, però de moment estic tranquil·la.
Si et vas repetint aquesta frase el teu cervell es relaxarà i podràs estar més en pau.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas