Discució conscient però no volguda
Estic en una relació, i estimo moltissim a la meva parella, portem uns mesos junts i ja l'he conegut em moltes facetes. Però tinc com la necessitat de buscar discució, com si alguna cosa dins meu em fes a la mínima discutir, i no m'agrada discutir, però es com que ho buscu. He arribat a pensar que soc toxica, perque buscu baralla, em fixo en una tonteria i la converteixo en un motiu de discucio, maltero facilmaent... No se que em passa, i no se com aturaro.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
El primer que pots fer és parlar amb la teva parella, expressar-li tot això que et passa i demanar-li disculpes per avançat per si en algun moment busques una discussió sense motiu.
Podeu acordar una paraula “clau” per distingir quan s’està buscant una discussió infundada i quan realment hi ha un motiu de veritat.
Per exemple, podeu fer servir la paraula “stop”. Cada cop que la teva parella te la digui, para un moment, allunya’t, ves a donar un vol o aireja’t i reflexiona del que està passant. Si realment estàs enfadada per un motiu important, comenta-li, si pel contrari, te’n adones que realment no ha passat res greu, torna més tranquil·la i demana perdó, tothom es pot equivocar.
No sé la teva història així que no et puc donar el perquè ho estàs fent, pot ser per varis motius, potser vens d’unes experiències on hi havia moltes baralles (adrenalina) i és el que intentes buscar ara. Però com que no sé la teva història no t’ho puc dir del cert.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas