M'agradaria saber com gestionar aquesta situació i entendre millor què està passant
Hola, abans de res gracies per tot això.
Tinc una situació una mica complicada amb un amic meu, l'Arnau de BCN. Fa temps que em sento atreta per ell, però ara mateix estic una mica confosa pel que està passant.
Fa mesos l'Arnau em va dir que si en algun moment li agradés una amiga seva, mai li diria res, i en diverses ocasions em mirava als llavis. En aquell moment no li donava gaire importància, no hi volia pensar perquè ell no m'atreia gens, però amb el temps vaig començar a adonar-me que potser sí que m'agradava.
El tema es complica una mica perquè, tot i que m'ha donat aquestes senyals, l'Arnau va començar a liar-se amb un altre amic seu (que ara també és amic meu), anomenat Martí. És important dir que el Martí i l'Arnau es van començar a liar una nit que l'Arnau estava borratxo. Des de fa mesos, han continuat amb la seva relació, i sembla que el Martí li aporta moltes coses a l'Arnau.
Què passa? Doncs que l'Arnau m'explica moltes coses, i un dia em va dir que hi havia moltes coses del Martí que no suportava. I el Martí em va dir que potser li agradava el millor amic de l'Arnau.
Ara em fa l'efecte que li agrado a l'Arnau. Em dóna la mà d'una manera molt subtil, per exemple, quan estem a la piscina. Jo soc una persona bastant esquerpa, i sé que ell ho sap. També m'ha fet carícies, i un dia em va mirar als pits. A més, sempre em protegeix, em mira amb tendresa i sempre em té en compte. Això fa que la situació sigui més difícil, perquè, per una banda, tinc la sensació que l'Arnau té algun tipus de sentiment cap a mi, però, per altra banda, veig que la relació amb el Martí és seriosa i que li aporta coses importants.
D'altra banda, no tinc gaire clar si m'agrada realment. Hi ha coses de l'Arnau que em repugnen i em baixen totalment l'atracció cap a ell, però la manera en què es porta amb mi m'encanta. Osigui com es ell com a persona quan estem sols. La seva manera de ser, en la majoria dels casos, també em sembla genial. Però aquests detalls puntuals són els que em fa baixar l'atracció a 0, i em deixa encara més confosa.
Tot això em deixa una mica perduda, perquè no sé si els senyals que em dóna l'Arnau són només amistosos, si hi ha alguna cosa més, o si jo simplement ho estic malinterpretant tot. Em fa por la confusió i no sé com gestionar-ho, perquè també em fa por perdre'l com a amic.
M'agradaria saber com gestionar aquesta situació i entendre millor què està passant. Gràcies per la vostra ajuda.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Sembla ser que notes algunes senyals que et fan pensar que al teu amic Arnau li agrades, tot i això, ell té novio i sembla que la relació és seriosa.
Si tens dubtes el millor que pots fer (no vol dir que sigui el més fàcil), és preguntar.
No cal preguntar directament si li agrades, pots preguntar-li com li va amb en Martí, si li agrada algú més, si la seva relació va en serio, etc.
D’altra banda, quines són aquestes petites coses que et fan baixar l’atracció al zero? Creus que poden ser perjudicials per tu?
A vegades ens sentim molt còmodes amb algunes persones però pot ser que estiguin millor com a amics que com a nòvio, però com no tinc més informació de quines són aquestes coses no et puc dir si són perilloses o no i si poden afectar al teu benestar, això només ho saps tu.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca - psicòloga sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas