Dubtes
Holaa, la meva consulta és per un dubte en concret, fa ja bastants mesos (des de l'estiu passat quasi) que estic de lio obert amb un noi. Hem tingut temporades i no hem estat tot aquest temps junts, vull dir, hem estat uns mesos parlant i veient-nos i altres que no, hem anat per temporades. Actualment, hem reprès el contacte. Sempre hem tingut un lio oberet, mai hem parlat del que tenim, vull dir, ell s'ha liat amb altres i jo també, però tot i així jo ho sento més especial. Amb ell he tingut primeres experiències i m'ha conegut com soc realment, vaja que tenim confiança. Es un lio obert perquè ens agradem però no estem enamorats, o almenys jo no ho estic, els dos estem bé així, ens tenim respecte però no formalitzem res com a tal. Com ja he dit però, ens tenim molt de carinyo. Dit això (era per posar en context jaja) jo volia fer una pregunta sobre el sexe oral. Ell me n'ha fet a mi però jo a ell mai. L'altre dia estavem a casa i em va preguntar si volia baixar. Jo fa molt de temps que vull però tinc la por de les ETS. Li vaig dir que no perquè no teniem condó i em va dir que per això no calia. Igualment no ho vaig fer. Aquesta por em ve de un cop que ho vaig fer amb un noi sense condó i després em van explicar que es poden transmetre les mateixes ETS que amb penetració. Des de llavors, per estalviar-me la paranoia no ho he tronat a fer. Pero es que sento que sense condó es molt millor, i ell també disfrutaria més que es basicament el que vull. Que passaria si ho fes sense condó? Es que sento que tothom va molt tranquil amb aquest tema i potser en realitat no hi ha per tan i soc jo que soc molt paranoica només??? no se. Es que li vull fer sense. A mes jo a ell el conec i no sé, es un noi sa... sabeu. Si que tenim un lio obert i no se que fa ni si ha mantingut relacions sexuals sense condó, per aixo tambe em fa estar una mica insegura, pero no se, ens coenixem de fa bastant també. Que en penseu?? Seria molt inconscient fer-ho sense?? llavors perque tothom ho fa sense?? ahhh no se que fer.
Laura Centellas

Hola,
Mantenir relacions sexuals sense protecció és un factor de risc per contraure una possible infecció de transmissió sexual. El sexe oral té menys riscos que la penetració, però també té riscos. Tenir contacte sexual amb més d’una persona sense protecció també augmenta les probabilitats de contraure alguna ITS. Tot i això, mantenir relacions sexuals sense protecció no és sinònim de tenir una ITS, simplement augmenta les probabilitats.
Algunes formes de prevenció poden ser utilitzar protecció (preservatiu de penis o vagina o banda de làtex) en el moment de tenir relacions sexuals, sigui fent penetració o sexe oral. Si no voleu fer servir protecció per practicar sexe oral, us recomanem que us feu les proves de detecció d’ITS en el vostre metge de capçalera, de forma gratuïta, per descartar la possibilitat de tenir una ITS.
La majoria d’ITS més freqüents en el nostre context són asimptomàtiques- per tant, no sabrem que les tenim - però són de fàcil detecció i curació. El més perillós de les ITS és no saber que les tenim, per això és recomanat fer-se les proves un cop a l’any.
També és important que puguis parlar amb la teva parella sexual de quins mètodes utilitza amb les altres persones que es relaciona, per poder decidir amb més llibertat i criteri quin mètode voleu fer servir vosaltres.
Et deixem un enllaç de la pàgina web del CJAS on parla de les ITS, perquè et puguis informar millor:
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas