trans
Hola, potser sembla broma pero no ho es;
Si una noia (biologicament) i que per tant te vagina es sent home o vol ser home, es una noia o un noi trans?
I si un noi (biologicament) i que te penis es sent dona o vol ser dona, es una noia o un noi trans?
Per exemple si X persona diu que es una noia trans, que es biologicament?
Moltes gracies, es un dubte que sempre he tingut
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
En la primera opció és un noi trans i en la segona opció és una noia trans. I en el cas que una persona X diu que és una noia trans significa que en néixer se li va assignar el gènere masculí, perquè segurament tenia penis i testicles.
La paraula trans s'utilitza per a aquelles persones les quals, la seva identitat i expressió de gènere és diferent, del que la norma diu que aniria associada amb el sexe biològic que va néixer, és a dir, una persona que neix amb penis i testicles, i se li diu que és del gènere masculí, però se sent del gènere femení, seria una noia trans. La persona cis seria la persona que se sent identificada amb el gènere que s'associa al sexe amb el qual ha nascut, és a dir, una persona amb vulva que se li diu que és del gènere femeni i se sent identificada amb aquesta identitat.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas