Vulva
Bonesss. Gracies per tot tinc dubtes de la vulva i un cas personal.
Quina diferència hi ha entre la vagina i la vulva?
On es troba el clítoris? Es que em diuen que la vagina es el clítoris
Si totes les vulves són diferents… per què les revistes, les pel·lis o els dibuixos només ens ensenyen una sola manera de ser?
Per què quan parlem de plaer, sempre es parla del penis i mai del clítoris?
És veritat que la vulva canvia amb el temps? Amb l’edat? Amb el sexe? Per què això ens preocupa?
Per què ens sentim malament si no tenim una vulva com la que surt als vídeos porno?
Per què les nines no tenen vulva? I per què ningú ens diu que les nostres són normals si no s’hi assemblen?
Es un mite les vulves barbies?
Totes les nenes menors de 15 anys podem tenir la vulva barbie?
Les nenes de la meva edad d’11 o 12 aprox podem tenir vulvaginitis?
Un dia, estava al vestidor després d’educació física, i una noia va dir que les vulves lletges feien fàstic. No ho deia per ningú en concret, però jo em vaig quedar parada.
A casa, vaig anar al lavabo i em vaig mirar amb un mirall. No sé què m’esperava… però vaig pensar: la meva no és com les de les nines Barbie, ni com les que surten als dibuixos o als vídeos d’anatomia.
Els llavis em sobresurten una mica i em vaig espantar. Vaig buscar a Google “vulva normal” i només sortien fotos súper iguals, tot net, petit i com si fos fals. Em vaig sentir molt rara. I si no tinc una vulva com les altres nenes això vol dir que soc rara?
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
En primer lloc, t’adjuntem aquest enllaç del CJAS (Centre Jove d'Atenció a les Sexualitats) que parla dels canvis corporals a l’adolescència i de tot el que això suposa:
La vulva és la part externa i visible dels genitals i la vagina és la part amagada i que no veiem dels genitals. T’adjuntem una imatge on es veu què és la vagina i què és la vulva:
Des de la vulva podem veure el gland del clítoris, que és com un botonet, a sobre de l’orifici uretral i del conducte vaginal, de totes maneres el gland del clítoris és només la punta de l’iceberg. Hi ha una part molt més gran que no veiem. T’adjuntem un vídeo, perquè ho vegis:
R57I
El següent article parla del plaer i del clítoris des d’un punt de vista social i històric, tenint en compte la perspectiva de gènere:
Pel que fa a la vulva Barbie t’adjuntem un vídeo que explica què és i perquè no existeix:
Q81YaTgbbO8
La vulvovaginitis és la inflamació de la vulva i/o vagina i és més freqüent tenir-la abans de la pubertat. En tot cas, si tinguessis sospites de tenir alguna infecció, et recomanem que vagis al teu metge de capçalera, per poder-te fer una revisió.
Finalment, volem dir-te que totes les vulves són maques i perfectes tal com són, i és la diversitat el que les fa especialment boniques.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas