També em sento exclosa
Fa uns dies vaig veure una consulta sobre una noia que se sentia exclosa. Fa un temps que vaig amb un grupet de noies. Al principi erem només tres, ja que havien tingut uns problemes amb unes altres i ens vam separar. Les tres teniem molt bona relació i llavors vam augmentar de número i vam passar a ser 6. Tot anava molt bé fins que una de les amigues amb les que ens vam barallar va apareixer de sobte i es va fer un lloc. Ella es molt maca però em fa sentir desplaçada. Abans jo i les dues primeres amigues de les que he parlat doncs quedavem i feiem coses juntes. Pero ara ho fan amb ella i no se que fer sincerament. Potser es que no soc al lloc correcte i necesito un canvi d'aires. A més a més em sento incòmoda quan es posen a xiuxiuejar elles tres soles i estem totes les del grup. A les altres no els semba molestar o com a mínim no ho expressen. No soc una persona massa oberta amb la gent i per tant em costa fer amics. Per tant sentir-me desplaçada també em fa sentir sola, ja que només les tinc a elles.
Crec que el correcte seria parlar-ho amb elles pero em fa por que em diguin que m'ho invento i que només vull cridar l'atenció. L'altra opció seria cambiar d'amistats pero bé, tampoc estic segura de com fer-ho.
Merciii
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
A vegades, quan es donen aquestes situacions en un grup d’amics és difícil dir: això em molesta. Ja que poden reaccionar d’una manera que no ens agradi.
Tens varies opcions:
-        Dir que això no t’agrada
-        Fer com has estat fent fins ara i preocupant-te perquè et deixen de banda
-        Passar d’elles i anar amb les que no xiuxiuegen
-        Canviar de grup d’amigues
Al grup d’amigues sou 6, per tant, tu i les altres dues no feu aquestes coses, podries plantejar-te (ja que dius que et costa fer amistats noves), aprofundir més amb aquestes amistats que ja tens (les dues noies restants) i començar una relació més estreta amb elles, aquesta opció potser sembla més fàcil perquè ja formen part del vostre grup i us coneixeu.
La millor opció seria dir que el que fan no t’agrada? Si. Però entenc que és difícil i pot tenir conseqüències. Tot i això, si elles s’enfadessin, vol dir que no són amistats sanes o que no se’n adonen de que això que fan és de mala educació i pot fer sentir malament a l’altre gent.
Tu decideixes, molta força!!
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas