Coses
Hola, us escric perquè necessito ajuda.
Fa x temps jo tenia una relació molt bonica, espectacular amb un noi que em portava agradant durant força temps després que jo ho passés molt malament pel meu ex.
Van passar pocs dies i ell em va deixar per problemes externs a la relació, però em va dir que podríem tornar.
Va passar uns quants dies i jo estava malament perquè el noi s'estava comportant una mica bastant malament amb mi (era borde, no em parlava ni em mirava) llavors vaig parlar i em va dir que ell tenia pensat a tornar. També vaig aprofitar i li vaig dir q sentia q l'amistat que teníem abans de sortir no era la mateixa i em va dir que ell també ho veia, vam arribar a al conclusió de què tot seria com abans i em va dir que ell m'estimava de veritat. Després d'això em va donar una abraçada en la qual em va prometre que tornaríem pero al cap d'una estona em va escriure dient-me que ho deixàvem de debò perquè els seus sentiments podrien canviar amb el temps que no estaríem junts. però no ho entenia perque si ell m'estimava de veritat els sentiments no haurien de canviar.
Em va sentar bastant malament perquè va ser una muntanya russa d'emocions molt fortes en poc temps i em va deixar esgotada emocionalment. Passaven els dies i l'amistat cada cop era més freda, no parlàvem gens, ni ens miràvem... érem desconeguts totalment i em va destrossar perquè a mi ell em continuava agradant moltíssim, per mi això va ser molt complicat.
Ara ha passat més temps i aquesta última setmana tot comença a ser una mica (no gaire) com abans. Però he parlat molt amb amigues meves i m'han dit q el millor q puc fer es posar contacte 0 perquè si no el poso em seguirà agradant aquest noi i ell ja m'ha deixat claríssim que amb mi no vol tornar. Al pati moltes vegades estic plorant i parlant amb amigues perquè no entenc que he fet malament i un dia em va agafar un atac d'ansietat. I parlant amb amigues també vaig sentir que ell en part em va utilitzar per oblidar-se'n d'una altre noia i que els problemes externs eren una mica d'excusa per deixar-me. m'ha afectat molt perquè he perdut a algú que he estimat moltíssim.
També una cosa que últimament m'afecta és la relació amb la meva mare. Jo sempre he tingut moltíssima confiança amb la meva mare i doncs últimament no tinc ni confiança per dir-li quasi res sobre mi.
i és clar, ella s'ha adonat i últimament cada cop q s'enfada amb mi al final de cada baralla em recorda que ja no tenim confiança.
He perdut la confiança en ella per q sento q em jutja bastant i doncs que no se per q no em sento còmoda dient com em sento, cosa que abans si que era.
tot això m'està afectant massa. no tinc ganes de fer res, he perdut l'interès amb els meus hobbies, estic apagada i no dormo gaire. També ploro molt últimament ,vull estar sola i m'agobio facilment.
També m'estan passant altres coses però no vull explicar-les.
No sé si això podrien ser símptomes de depressió o alguna cosa així.
Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
El que t’està passant és normal, estàs passant un dol. Aquella persona a la que tant estimes t’ha deixat clar que no vol tenir cap relació amorosa amb tu, i això fa molt mal i és normal estar trista. Plora tot el que hagis de plorar.
D’altra banda, està prohibit ser amics? No.
Tot depèn de com ho vulguis portar. Si ell t’aporta sent amic teu, doncs endavant. Si en canvi, et fa molt mal parlar amb ell, el millor és que hi deixis de parlar (almenys durant un temps per passar el dol), un cop el tinguis superat potser podeu tornar a ser amics.
El tema de la teva mare, el pròxim cop que tingueu una discussió digues-li que no li expliques les coses perquè et sents jutjada, que necessites que sigui més comprensiva i que llavors ja t’atreviràs a dir-li més coses.
Una abraçada!
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas