Bajón pitjor
Hola, sóc la mateixa d l'altra consulta. Han passat només dos O tres dies des d que la vaig fer i ha empitjorarat tot molt.
Ara, surto de l'insti a les 14 menjo a casa i madormo d 15 a 18 o 19. Em desperto molt cansada, mareig i ganes d vomitar. En veritat, són símptomes q aquests últims dos mesos he tingut seguits, acompanyats d'una cosa curiosa, cada cop q m'aixeco em mareigo i veig negre, sé q es normal però últimament passa més. No recordo si això ja ho vaig escriure, estic tenint problemes amb la memòria, perdoneu. Sento q no tinc energia per recordar jsjs
A veure no és tant dramàtic tot he? Dormir ns si m'està anant b o no, ja que em desperto i em trobo pitjor, però abans estic esgotada. Vull afegir q dormo b, les 8 o més hores d nit (a vegades + d 10) i continuo cansada i em costa molt aixecar-me .Em costa fer coses, a classe hem d'aprofitar per avançar tdr i esq no puc, em quedo en blanc i ja.
M'agradaria si em podeu donar algun consell per tirar endavant, per regular això... Sento q potser és estrès... Però no t sentit ns.
També, amb el tema amigues, cada cop és més estrany tot. Vaig allunyarme del grup pq una noia em feia "bromes" i aj estava farta, quan es va ficar amb el meu nòvio vaig dir fins aquí. Dsp he intentat tornar al grup pq, son amigues meves les altres (però ara penso q no tant pq no van fer res per aturar-ho i quan vaig parlar amb elles em van dir, tentenm però és la nostra amiga, i jo q? No et fot? Deixaràs a una amiga Teva insulti a una altra amiga?) bno volia tornar entrar principalment pq em sento sola i les dues amigues q em van fer costat les estan deixant d banda per això i pq aquesta nena en concret s'està inventant coses i ns... Utilitza el q va passar amb mi com a excusa per excloure les altres i no convidar-nos a cap lloc. A més he parlat amb algunes i totes tenen algun problema amb ella I NINGÚ DIU RES. Això em treu d les meves caselles bro. Estic farta d la gent falsa. Entenc q pts noe Stan preparades... Però si veuen el q fa, pq no em recolzen més? Ns sento q no Ho estic gestionant b i m'està sortint tot ara altre cop. El gran problema va passar l'any passat, a finals d l'any passat i ara ho torno a viure...? Ns
Amb el meu nòvio està tot una mica raro, esq sento q els hi dóna suport i w es amic d'aquesta xavala i això em molesta. li dic, però no ho entén. A més, sento q vaig massa amb ell i no socialitzi sense ell, no m'agrada admetre-ho però em sento atrapada. Lo he comentat i no m'entén, s'ho pren com a q no vull estar amb ell. Tmb es complicat pq anem a la mateixa classe i tenim el mateix grup d'amics...
Últimament sento q aquest any no he gestionat cap situació bé, que ningú està content amb mi ni jo amb res. Tot el q m'agradava fer ja no m'agrada, estic apagada i em sembla q el món es va fent petit al meu voltant i alhora gran i desconegut. Com si pogués moure'm O actuar poc en un món molt gran i gens sota control.
Bé, perdoneu, necessitava treure-ho fora. Mil gràcies pel q feu, i per haver llegit això. Ns com sortir d'aquí però estic segura q en sortiré, però vull fer algo, no vull haver d'esperar a la uni per separarnos i tal... No vull q el món canviï per poder canviar jo, sabeu? Gràcies!💕💕
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Et diria bastant el mateix que et vaig dir a la consulta anterior, però afegiré una cosa.
Vigila amb les expectatives que tens de la gent. A vegades pensem que els altres actuarien com ho faríem nosaltres (perquè pensem que és el que està bé i és lògic), PERÒ NO ÉS AIXÍ.
Tots tenim educacions diferents i personalitats diferents, i a vegades, en una situació com la que estàs vivint tu amb aquesta noia, les persones actuaran de manera diferent, i no passa res, està bé.
Pel que dius, aquesta noia no cau bé a ningú, així que segurament l’amistat acabarà caient pel seu propi pes (o no).
El meu consell és relativitzar, passar, si un dia no volen quedar amb tu i queden amb l’altre nena, doncs ok, no passa res, un altre dia ja quedaran amb tu.
No et centris en ella perquè és el que vol, centra’t en tu.
Deixa als altres fer el que vulguin, si li volen riure les gràcies que ho facin, ningú t’ha de defensar, la que s’ha de defensar ets tu.
Pots continuar anant al teu grup d’amics i amigues, i si fa algun comentari que no t’agrada, simplement ignora-la, canvia de tema o deixa-la en evidència amb frases tipus: “dius això per fer-me sentir malament o per quin motiu exactament?”.
Fes-te forta, aprofita la ràbia que li tens per empoderar-te i posar límits.
Deixa de mirar als altres i mira’t a tu.
Com tu has dit, no vols canviar el món, vols canviar tu, doncs endavant, el primer pas és fer-te valdre, i no vol dir que tothom hagi de posar-se al teu bàndol ni res d’això, simplement, que el que facin els altres no t’afecti perquè al final és la seva vida.
Espero haver-te ajudat.
I recorda demanar ajuda.
Estrella Dorca – Psicòloga sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas