Relacions sexuals
Hola! Volia comentar-te que porto ja bastant de temps amb la meva parella i encara no he arribat a l'orgasme ni tampoc gaudeixo gaire del acte. Algún consell? Gràcies!
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
La resposta sexual humana té 5 fases: el desig, l’excitació, l’altiplà, l’orgasme i la resolució. Per tant, perquè es doni un orgasme s’ha d’haver passat per les fases anteriors.
En el cas de les dones amb vulva, generalment el procés d’excitació és més lent i prolongat, per tant, se li ha de destinar el temps necessari per arribar a una excitació plena, ja sigui a través de les carícies, petons, sexe oral… O bé jugant amb els sentits: olors, tacte, olfacte, gust, vista.
En el teu cas has d’identificar en quina fase es produeix el bloqueig i el procés deixar d’anar en augment. Si el bloqueig és en el desig, hauràs de buscar formes de reactivar-lo, creant diferents imaginaris que tinguis i que siguin desitjables per a tu. Si el bloqueig és en l’excitació, observa en quin moment i dona’t el temps necessari per escoltar el teu cos i donar-li el que necessita, sense pressió, sense judici. Parant en el moment que faci falta, sense pressa.
Una de les coses que ajuda és no obsessionar-se amb l’orgasme i no tenir expectatives en les relacions sexuals. Si es tenen expectatives, fàcilment acabaràs frustrada per no aconseguir allò que t’havies imaginat. Així que viu cada moment, fent el que el cos et demana, sense voler arribar enlloc. I si el cos té un orgasme benvingut i si no gaudeix en el procés.
Esperem haver-te ajudat.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas