Dubtes regla
Hola!
Tinc una pregunta sobre la regla i el fluxe vaginal: jo sóc una noia amb molta regla, i tb amb molt fluxe abans i després dq em vingui.
Ja fa com 2 o 3 anys q tinc la regla, i al principi només portava salvaslips just abans o després (quan tacava rosa) però esque ara en porto sempre, ja que em fa por que les calces quedin plenes de flux.
La meva pregunta es: és normal tenir fluxe durant tot el cicle? i está be portar salvaslips sempre?
se que he de deixar "respirar" a les meves parts, però és que llavors queden les calces com encartonades i no m'agrada gens...
moltíssimes gràcies! 🫶🏻🫶🏻
Laura Centellas

Hola,
Moltes gràcies a tu!
S’hauria de mirar què significa tenir “molt” flux. Si cada dia t’has de canviar un parell o tres de cops les calcetes, perquè et queden molles es podria considerar tenir un flux molt abundant. I en aquest cas seria interessant que anessis a fer-te una revisió en el teu CAP. Si cada dia et surt una mica de flux, però no prou per haver-te de canviar les calcetes, i varia la quantitat, depenen del dia del cicle menstrual en el qual estàs, entraria dins la normalitat.
També hi té a veure l’edat en què estàs. En plena pubertat és habitual tenir més flux, ja que les hormones treballen més i a mesura que avança l’edat és habitual que disminueixi.
També seria interessant mirar si aquest flux que apareix durant tot el cicle és un flux normal i saludable o no. Si no ho és, ho podries veure a través del color, la textura, l’olor o les molèsties. Si és d’un color rosat o més blanquinós, si fa més mala olor, si és més espès o si tens alguna molèstia o picors podria ser indici d’alguna infecció, i en aquest cas seria recomanable que anessis a fer-te una revisió en el teu CAP.
En últim lloc, et recomanaríem que en comptes d’utilitzar "salvaslips", utilitzessis compreses de tela que ajuden a transpirar més i no porten productes químics ni colònies ni blanquejants.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas