Problemes
Hola, soc una noia que està acabant 1r de la ESO.
Jo no puc suportar cap tipus d'interacció social fora del meu cercle, com serien les presentacions orals, coneixer gent nova, parlar amb el caixer/a o cambrer/a, etc
El problema és que no m'agrada viure, anar a l'escola, estudiar i aquestes coses, però no es lo tipic de ai quin pal, es que em sembla completament horrorós. Abans, m'encantava anar a l'escola. Sóc una nena bastant inteligent, normalment trec bones notes i nomes faig faltes escrivint textos no formal. Bé, que per mi, si no tingués l'hípica, especialment la Isis, l'euga que munto, els meus auriculars d'escoltar música, la meva familia de 5 i el meu peluix, tindria zero motivacions per viure. No em treuria pas la vida, soc incapaç, massa bona com per arruinar la vida de la meva bessona o la meva familia morint sense que sapiguen tot. Si que vaig a la psicologa uns cops al mes, pero ja fa que no em toca. No tinc amigues que estimi al 100 per cent, ni soc la primera opció de ningú. Mentre totes les meves amigues han tingut novio o algu que estigues colat per elles, jo mai, ni m'hi he acostat. M'encantaria cambiar d'escola a la d'una amiga de la hipica, però no puc. No suporto tot això, necesito anar més a cavall pero es carisim. No tiinc cap pregunta en concrec, em volia desfogar. A sobre, tinc mala imatge de mi mateixa fisicament. Tin cabell mig llarg ros fosc que de seguida es posa greixos, ulls blaus de parpellas asimetriques i pell que ni es posa morena. No m'agrado i ho voldria arreglar. Una abraçada, m'encanta com respons, Estrella Dorca (diria que es qui respon) bé, si que tinc una pregunta:
com baixo cinc quilos per el 13 de juny? en peso 52 i medeixo 164cm i no m'agrada. Amés se'm noten les costelles i la part spta la clavicula i la clavicula molt marcades, pero tinc grasa a la panxa, les cames, les galtes, els malucs i les cuixes. Ja vaig provar de deixar de menjar durant el dia pero acabo amb soroll de panxa i es vergonyós, i se que no es bo per la salut tampoc i pot generar un tca
moltes gracies i una abraçada!! <3
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns i per les teves paraules :)
Et diré una cosa, si el que et motiva és la teva euga, la teva família i el teu peluix, TOT AIXÒ QUE TENS!!
No passa res si a les teves amigues no les estimes al 100%, simplement son companyes de vida que t’estan acompanyant en aquest moment vital en particular, i està bé, no cal tenir-ho tot perfecte i al 100%, a vegades va bé conformar-se amb algunes coses, d’aquesta manera no vivim tant frustrats.
L’escola no et motiva, però pensa que l’escola no és per sempre, que en un futur les coses canviaran i tindràs poder de decisió sobre què vols fer a la teva vida. Potser, si comences a pensar on vols estar d’aquí uns anys, això et motivarà a fer coses i a estudiar per allò que somies o que creus que et farà feliç.
Si vas poc al psicòleg i necessites anar-hi més, digues-li als teus pares i ves-hi un cop a la setmana (un cop estiguis més estable emocionalment o més motivada ja podràs espaiar més les consultes).
Per altra banda, és súper comú que no ens agradi el nostre aspecte físic, més que re per totes les pressions socials que existeixen ara mateix amb tot el tema xarxes socials. Pensa que hi ha una industria de “la dieta” i del maquillatge a darrera que impulsa que totes estiguem insatisfetes amb el nostre cos.
Si tinc el cabell arrissat el vull llis, si soc molt prima vull corbes, si tinc corbes vull tenir menys panxa, etc.
És esgotador viure així i moltes hi vivim.
Tens una estatura i un pes dins del normal i per tant, no hi ha cap necessitat d’aprimar-te.
Sé que el que esperes és que et digui com baixar la panxa, però no soc nutricionista, i a més a més, com molt bé has dit, no vull incentivar cap TCA. El que vull incentivar és que t’estimis tal i com ets (típica frase de insta), però no és només una frase, és un objectiu que has de perseguir sempre. Valora el teu color d’ulls tant bonic que tens, els teus cabells que potser els afavoreix més un clean look (estic posant exemples inventats), busca tot allò que t’agrada del teu cos i potencia-ho, fixa’t en el que t’agrada i no en el que et molesta del teu cos. Que al cap i a la fi, et molesta perquè no és exactament igual que el que mostren les models i tiktokers que surten a les xarxes, i deixa’m dir-te que el 90% de coses que veiem a internet són falses.
Així que molts ànims i continua estimant tant a la teva família com ho fas, això és un regal!
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas