Crec que tinc un trauma...
Primer de tot gràcies per la feina que feu.
Bé fa tres anys vaig conèixer un noi de la mateixa edat que jo i vam tenir una connexió instantània.
Parlem un temps per xarxes socials fins al punt que comencem a quedar en persona, aquestes quedades duraven hores com unes 6. Però mai arribàvem a res fins que un dia el m'agafo de la cintura però poc més, també hem arribat que jo em sent a sobre i el tocava el que volia etc... Però mai ens hem besat ni res.
Val ara que t'he donat context t'explico el meu problema. Fa exactament un any em bloquejo de totes xarxes socials (he de dir que ja no parlàvem) però jo estava enamorada d'ell.
Em sento fatal però jo ja sabia que passaria això. Quan vam tornar a classes el tenia núvia i m'havia oblidat del tot.
Al principi el gestioni genial però ara cada vegada que el tinc a prop em passa això d'aquí: La ment se'm posa en blanc, La vista borrosa, vull anar-me el més ràpid del lloc, em tremolen les mans fins al punt de no poder teclejar el mòbil i les cames em fluixegen.
Això què vol dir? És que ja no sento res per ell però em passa això.
Què hauria de fer?
És un trauma?
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Bé el que ens expliques pot ser per varis motius, un d’ells podria ser que ho vas passar tant malament en el passat que el teu cos encara té la memòria d’aquell moment i continua actuant com si veure’l fos una situació molt estressant (de perill). Dic de perill perquè, com ho vas passar malament, el cervell ho recorda i t’avisa.
Pel que dius, aquests símptomes van molt relacionats amb una pujada d’estrès (similars a un atac de pànic), i per tant, potser seria bo que comencessis a implementar tècniques tranquil·litzadores a la teva rutina, per exemple meditar, respiració profunda o esport.
Si vols, per poder tancar aquesta etapa o aquest “trauma”, pots provar d’escriure-li una carta explicant tot el que va passar, com et vas sentir i com et sents ara. Aquesta carta no cal donar-li, la pots estripar un cop l’hagis escrit, és simplement un acte simbòlic per deixar anar coses que tenim “enquistades” dins nostre.
Prova també de parlar del tema amb amics i familiars, expressa com et sents i comença a descarregar emocions, no te les quedis a totes a dins perquè llavors el cos reacciona expulsant els nervis d’aquesta manera tant desagradable.
Quan el vegis intenta distreure la ment en altres coses, per exemple posant atenció a la teva respiració o repetint un “mantra” dins el teu cap. Aquest “mantra” pot ser inventat, tipus, “tot està bé i soc feliç” o si vols et pots repetir alguna cançó que t’agradi molt i et sàpigues de memòria. El teu cos i ment fixaran l’atenció en el pensament d’aquell moment, intenta entrenar aquests pensaments de “desconnexió” per baixar revolucions.
Espero haver-te ajudat, una abraçada!
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
Insta: @estrelladp_psicologa
La Laura Centellas