Que puc fer?
La cosa es que des de l'octubre que em faig rascades i tallets, vaig estar 3 mesos sense fer-me res però ara je recaigut, no li vull escplicar a ningú per por a la seva reacció, a part crec que ho puc solucionar jo sola, l'únic que crec que algun consell m'aniria bé per no tenir recaigudes
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Segurament ja saps que la millor opció és visitar a un professional de la salut mental per tal de posar fi a aquestes autolesions, tot i això, intentaré donar-te algunes pautes per si pots començar a autogestionar-te.
Fer-te talls pot ser una manera de gestionar el que sents. Però hi ha altres formes de canalitzar aquest dolor sense fer-te mal.
- Observa quan tens ganes de fer-ho (quin moment és? què ha passat abans? com et sents?)
- Prova de substituir-ho per una altra cosa (gel al canell, escriure el que sents, córrer o posar música forta amb auriculars)
- Tingues un “kit SOS” a mà (pilota antiestrès, música, un coixí per abraçar, una llibreta, una goma de cabell…)
- No et culpis si recaus (és un procés com de desintoxicació i poden haver-hi recaigudes)
- Autocura ( fer esport, dormir bé, menjar sa, caminar i sobretot fer coses que t’agradin)
Per últim, demana ajuda si veus que res d’això et funciona.
Hi ha línies d’ajuda 24 h (com ANAR: 900 202 010).
Espero haver-te ajudat i una abraçada :)
Estrella Dorca - Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas