Abus
Han abusat de mi, han tocat el meu cos sense el meu permís, però no vull denuncia perquè és el meu amic. Tinc por i vergonya, perquè no vaig poder-lo aturar
Laura Centellas

Hola,
Gràcies per tenir la valentia de demanar ajuda, tot i sentir aquesta por i vergonya. És habitual tenir aquests sentiments, ja que ens responsabilitzem de la situació i ens podem culpar per no haver actuat diferent, però és important tenir molt clar que en una agressió sexual només hi ha un únic culpable: l’agressor.
I no hi ha cap motiu possible per tal de justificar una agressió sexual, independentment de les circumstàncies, el teu estil de vida personal o laboral, el teu comportament, les teves relacions afectives, la teva manera de vestir…
Quan és una persona propera és més difícil prendre aquestes decisions. Tot i això, denunciïs o no, seria important que decidissis si vols continuar tenint i considerant aquesta persona com un amic. Un amic et cuida, i una persona que abusa sexualment de tu no t’està cuidant; t’està inferioritzant, menyspreant, sexualitzant i anul·lant com a persona.
Des de la Generalitat de Catalunya aconsellen davant d’un delicte sexual trucar al 112 i si vols més informació o rebre assessorament jurídic pots contactar també amb la Fundació Salut i Comunitat a través del seu Whatsapp: +34 608 87 12 37 (l’horari d’atenció és de 16h a 18h els dimarts i dijous).
També tens disponibles els serveis públics del SIAD i del SIE (els més propers de la teva zona).
També, és important que puguis demanar ajuda a les persones de confiança del teu voltant, perquè t’acompanyin amb tota aquesta situació i no ho visquis tu sola i si fa falta demanis ajuda terapèutica a una professional de la psicologia.
Una abraçada molt gran i gràcies per la consulta!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas