Dubte protecció amb dones (preservatius sent dona)
Bon dia, gràcies per la feina que feu.
Sols preguntar un parell de dubtes:
Si hi ha quimica sexual entre una dona i jo (una dona), obviament li preguntaré si vol ferho i tal però que si te cap ITS o algo així (tot i que talle el rollo) però no em fie (perquè imagina que no ho sap i s'adona després).
Pel que fa a la protecció, havia pensat 1- Guants de latex i estimular zona intima amb els dits (es locura eh! Pero funciona per evitar ITS i enfermetats sexuals i tal?) I ja per al sexe oral agafar un condó d'home (son els més eficacos de comprar i d'adquirir), partirlo per la meitat conforme puga i desplegarho sobre la vulva/vagina de l'altra noia.
Pero no se pq pense que aixo tallaria molt el rollo no? Per l'altra part, tampoc em vec confiant amb una noia en la qual no conec de res tot i que m'asegura que no te cap ITS.
La veritst es que la resta d'anticonceptius per a dones em resulten mes cars, dificils d'adquirir i complexes a l'hora de utilitzarlos.
Els metodes que t'he proposat, que penses? Per l'altra part es cert que hi han ITS que es transmeten per la saliva i tak per tsnt amb nomes un bes ja ho pots tindre jsjsjs.
En fi gràcies.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
És important que respectis els teus valors i demanis tot allò que a tu et faci sentir segura i tranquil·la abans de tenir una relació sexual. Sempre és important i necessari parlar de les ITS i dels mètodes de barrera per trobar la forma més còmoda i segura per a totes les persones implicades.
Els guants de làtex poden ser útils en certes pràctiques sexuals, sobretot si hi ha talls, ungles llargues, ferides a les mans, lesions a la vulva o vagina… Tot i això, si es manté una bona higiene és poc probable la transmissió d’alguna ITS a través del contacte mà o dits amb vulva, vagina, tot i que no impossible.
Pel sexe oral, un mètode còmode i pràctic és utilitzar el preservatiu de penis com a mètode de barrera, tal com expliques tu. Pel sexe oral també existeixen barreres de làtex, però és cert que els preservatius per penis són més fàcils d’aconseguir i més barats. Has de trobar el mètode que a tu et vagi millor.
És cert que tots aquests mètodes poden tallar el rotllo, però si realment es vol utilitzar un d’aquests mètodes es poden fer servir sense que siguin un impediment, i fer-ho de forma divertida i excitant.
Hi ha alguna ITS que es pot contagiar per la saliva, però realment és molt poc probable. Totes aquelles infeccions que es poden contagiar per la saliva, també es poden contagiar quan esternudem, o bevem del mateix got que una altra persona, i en aquestes situacions no utilitzem mètodes de barrera i rarament agafem alguna infecció i si l’agafem té algun remei fàcil.
Amb això ens referim que, un dels riscos de tenir relacions sexuals és la possibilitat de contagi d’alguna ITS, i és important buscar formes per intentar prevenir-ho, però sense capficar-nos-hi, perquè si no deixarem de gaudir de la nostra vida sexual.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas