no vull quedar-me enrere
holaaa
resulta que al meu grup d'amigues totes han començat a parlar-se amb nois, a liar-se, etc pero jo no vull fer aquestes coses perquè a mi m'encanta la idea d'estar amb la mateixa persona tota la vida, esperar fins a casar-vos... vaya que jo tinc una idea del amor i de les relacions molt diferent a la de les meves amigues pero tampoc vull ser una pringada que fins als 20 no surt amb ningu saps? no se que fer perq quan arribi la meva persona arribara, pero i si triga massa? (hi ha un noi que m'agrada desde fa un any i mig o aixi que no me'l puc treure del cap, no hi ha manera, en serio, no se per que pot ser perq tampoc parlem molt pero a mi m'encanta).
bueno, gràcies per ajudar-nos sempre.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
Primer de tot, deixem de posar el cronòmetre a les coses que “s’han de fer” a cada edat. Perquè les teves amigues s’estiguin "liant" amb nois no vol dir que si no ho fas ets una "pringada", si no ho fas és perquè no vols, no perquè no puguis.
Ara bé, dius que t’agrada un noi, però també dius que si tens alguna cosa amb algú ja serà per tota la vida.
Intenta ser una mica més flexible amb les expectatives, poca gent està amb la mateixa parella tota la vida, no és per desanimar, és simplement per dir que potser trobes a una persona que t’encanta i al final no acabeu d’encaixar, i no passa res.
D’altra banda, dius que t’agrada algú? Doncs si vols començar a experimentar en temes d’amor ja tens el teu objectiu! El meu consell és que baixis expectatives, aquest noi potser no serà el pare dels teus fills i això no vol dir que no t’hi puguis "liar" (si t’agrada i et ve de gust).
Per tant, resumint:
- No estem fent una carrera d’aviam qui es "lia" abans amb algú, quan arribi la persona ja es veurà.
- L’amor verdader pot durar per sempre, o no, i no passa res si tens diversos amors a la teva vida. No tot és blanc o negre, també poden haver-hi grisos.
- Si t’agrada algú i et ve de gust "liar-te" amb ell ho pots fer sense haver de formalitzar res.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca - Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas