Dubte test d'embaras
Quina és la fiablitat dels test d'embaraç, quines posiblitats hi ha de un fals positiu? I d'un fals negatiu? Quan has de fer-te el test? Si fa més de tres dies que has mantingut la relació només pots tenir el fill o abortar?
Moltes gracies un petó
IESP

Hola Aroa!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Mira, el cert és que la fiabilitat del test d'embaràs és molt alta! Si dóna positiu, la seva fiabilitat està entre el 99-100%, ja que el que fa és detectar una hormona a la orina pròpia d'una dona embarassada. Pot passar que si la prova es fa molt aviat, el test no detecti encara aquesta hormona i doni negatiu. En aquest cas és millor fer una segona prova al cap dels dies per assegurar-se.
Respecte a la possibilitat d'aturar l'embaràs, es pot fer amb la pastilla del dia de després, que s'ha de prendre durant les 72hores després de la relació de risc (els tres dies següents, com tu dius). Després d'aquest temps, la pastilla ja no tindria efecte. Si es dóna el cas que es produeix un embaràs, llavors la única opció per no tenir el fill seria avortar.
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat