5 lliçons que hauríem d'aprendre de «You», la sèrie de què tothom parla

per Redacció , 4 de gener de 2019 a les 13:12 |
Fa uns dies Netflix va estrenar You, una sèrie que ens mostra els perills de les xarxes socials. Si bé és cert que el protagonista de la història arriba a extrems que nosaltres ni ens plantejaríem, també ho és que té actituds que reflecteixen problemàtiques quotidianes, com el cibercontrol, és a dir, controlar la nostra parella o la persona que ens agrada a través del mòbil.

Revisar els likes i comentaris de les seves fotografies, demanar-li que ens enviï una foto per comprovar on és o espiar-li el WhatsApp són alguns exemples de cibercontrol.

Si mai viviu alguna d’aquestes situacions amb la vostra parella, el primer que heu de saber és que no és una relació sana, per tant, millor que us allunyeu de la persona amb qui esteu. D'altra banda, també és important que tingueu clares algunes recomanacions per tal d’evitar situacions de cibercontrol.


Us donem algunes pautes per prevenir el ciberontrol elaborades per la iniciativa d’Orange Por un uso Love de la tecnología. Són aquestes:

 


Si no pots veure el playbuzz, espera uns segons o torna a carregar la pàgina. 
Participació
😍😍😍😍
Per Anònim el 9 de gener de 2019 a les 14:24
0   0
Una de les millors series que he vist! La recomano molt

Consells útils de veritat
Per Anònim el 5 de gener de 2019 a les 01:06
8   0
Perque en lloc de dir a les persones que s'allunyin de la gent tóxica, no els hi diem que no ho siguin. Els punts haurien de ser. 1. No reenviis fotos que no son teves i menys si la person que surt pot estar compromesa 2. La teva parella pot tenir amics, no ets lo unic que hi ha en la seva vida, deixala viure 3. Les coses que hi han al móvil d'una altra persona son seves i personals, no tens cap dret a mirar-les encra que ho tingui sense bloquejar 4. Amb qui parla la teva parella es privat, si t'ho vol dir t'ho dirà, i si no no pasa res perque no ets la única persona a la seva vida 5. Les fotos no es demanen, i menys insistir o fet xantatge sobre això, que et diu que es compra un vestit i lo demanes la foto per veurel perque t'i tereses per ella, be. Que diu que no vol per qualsevol motiu, o simplemente no li dona la gana y tu insisteixes, malament. I demanar la ubicació si no has de quedar amb ella i no saps arribar es absurd ja que no serveix per res En definitiva @adolescents.cat, no ensenyeu a la víctima a deixar de ser víctima (que també) ensenyeu a l'agressor a no agredir. La serie de YOU ens mostra l historia des del punt de vista de l'agressor per que no actuem com ell, no per sapiguer com evitar-lo

😂😂😂
Per Anònim el 4 de gener de 2019 a les 22:09
3   0
Al pr gif pensava que el gos era pèl del pit xd😂😂😂

xd
Per Anònim el 4 de gener de 2019 a les 22:06
0   0
estic llegint aquest article mirant la serie de You😂

you
Per Anònima el 4 de gener de 2019 a les 18:46
3   1
a molta gent li ha agradat molt la sèrie i jo quan anava pel 3er capitol no l’he seguit mirant perque em donava moltissima pooor😂

Pero que dius?
Per Carlos Cuevas el 6 de gener de 2019 a les 18:36
1   0
No fa por. No és maca però no fa por. Quants anys tens? Si et fa por això mira Expediente Warren...
¿?
Per Anònima el 4 de gener de 2019 a les 17:13
12   4
“La sèrie de què tothom parla.” Doncs jo no he sentit q ningú parlar d’aquesta sèrie. Això si, el que diu l’article és correcte.

?????
Per Anònim el 4 de gener de 2019 a les 16:00
19   14
la primera es: una merda q collons jo amb el meu cos faig el q vulgui la cosa es NO REENVIÏS AQUELLES FOTOS SENSE EL PERMÍS DE LA PERSONA Q SURT A LES FOTOS

Hey
Per Anònima el 4 de gener de 2019 a les 15:27
23   4
Jo estic veient la serie i estic a punt d'acabar-la. El protagonista (l'stalker) no li demana ni la seva ubicació, ni fotos compromeses, ni que li ensenyi el mobil ni res del que diu aquest article. Des de fora i des de dins sembla una relació totalment normal, el problema es que ell vol que ella sigui feliç amb ell, la aparta de relacions tòxiques (que és una mica lo que dieu però ell no la aparta de relacions que la fan feliç), ell la segueix i la observa i fa coses a persones del voltant d'ella (les relacions tòxiques que he dit abans) que estàn bé (que no diré per l'spoiler). Ns si m'enteneu perque no s'em dona bé explicar-me però resumin: You no es un bon exemple però informar de les coses que es diuen en aquest article (que són veritat perquè pasen). That's it.

You
Per Anònim el 4 de gener de 2019 a les 14:52
19   0
Gran serie! M’he le mirat en 3 dies i la recomano moltissim!

Mai
Per Anònim el 4 de gener de 2019 a les 14:30
27   12
No he sentit a ningu parla d'aquesta serie

Jo tampoc :)