5 dades que demostren que hi continua havent (moltes) desigualtats entre homes i dones

per Redacció , 4 de març de 2019 a les 13:07 |
Aquest divendres se celebra el Dia Internacional de la Dona, una data que commemora la lluita de les dones en l'àmbit laboral i que denuncia el sexisme en la nostra societat. És per això que aquesta setmana dedicarem diferents articles a les desigualtats de gènere, als referents femenins i a les reivindicacions feministes. En el d'avui, repassarem cinc dades que demostren que la igualtat entre homes i dones encara no s'ha aconseguit:

 


Versió sense playbuzz

Les dones cobren quasi 6.500 euros anuals menys que els homes
Les dones treballadores cobren pràcticament una quarta menys que els seus companys masculins. Aquesta és una de les conclusions d'un informe fet públic el 2019 i que concretament fixa que la diferència entre els salaris entre treballadores i treballadors va ser del 23,4%, a Catalunya.

Les dones només tenen un 28,7% de temps de paraula en els informatius de ràdio i televisió
Segons un informe del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) publicat el 2017, les dones només tenen un 28,7% del temps de paraula dels informatius dels principals mitjans audiovisual catalans. Les dades indiquen, a més, que els homes copen els rols professionals, com ara el món de la sanitat, la cultura, la política, l'economia i la religió. Les dones, en canvi, només superen els homes en dos rols: el món associatiu (36,5%) i l'ensenyament (29,2%).

Només hi ha una dona entre els set membres de la mesa del Parlament
La paritat entre homes i dones encara no ha arribat tampoc en el món de la política. La mesa del Parlament català compte amb sis homes i només una dona, l'Adriana Delgado.

Només un 27,26% de l'alumnat de carreres tècniques són dones
L'informe de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia, FECYT, Mujer y ciencia. La situación de las mujeres en el sistema de ciencia y tecnología, posa de manifest que cada cop és més gran el nombre de dones que accedeixen als nivells educatius més alts, però que les enginyeries són les àrees en què les dones continuen mantenint-se en nivells baixos, tot i ser bones estudiants. Les diferències entre dones i homes en llocs en què les retribucions són més altes continua sent evident, cosa que indica que la situació es produeix per una qüestió sexista.

Les feines domèstiques continuen realitzant-les sobretot dones
El 70% de les tasques de la casa encara les fan les dones. Elles assumeixen 2,5 hores més al dia de feines domèstiques que els homes, segons la Fundació d'Estudis d'Economia Aplicada.
Arxivat a:
FEMINISME, desigualtat
Participació
titol
Per nom el 24 d'octubre de 2019 a les 09:00
0   0
que tenen de dolent les dones perque les donin menys?

Agraexería que contesteu amb sinceritat!
Per ANÒNIMA el 5 de març de 2019 a les 11:05
0   0
Estic fent un projecte sobre la Violència de Gènere patida en parella tant directament cap a dones com a homes. Les respostes romandran en l'anonimat. Gràcies. https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdfaY902-45z4sMz4EVEgGuQF--r4SZyQVrIrojSZYCcse0cA/viewform?usp=sf_link

Sóc un home i estic enfadat
Per Anònim el 5 de març de 2019 a les 07:57
3   3
Aquestes dades són molt injustes i cal canviar la societat patriarcal, això és indiscutible. Però es tendeix a ignorar altres dades: sabeu quantes morts hi ha a Espanya per accidents laborals? El 2017 van ser 618, dels quals el 97% eren homes. Que fort no? El sistema, sí, el mateix sistema "patriarcal" de la diferència de gènere, que els mitjans i les elits polítiques ens el pinten com si fos el paradís de la testosterona, resulta que anualment provoca més morts d'homes que de dones. Més dades: hi ha 25.000 persones sense llar a l'Estat. 90% homes. Per què no es parla d'aquesta bretxa? Per què ningú lluita per reduir-la? És clar que en un món ideal no hi hauria ni gent sense llar ni accidents laborals però això és simplement una utopia. Mentre hi hagi societat aquests problemes existiran, i si ens omplim la boca defensant la equiperació salarial, hauríem de lluitar per la igualtat en tots els fronts. També en aquest. Algú em podria dir si el feminisme lluita perquè hi hagi les mateixes morts laborals de dones que d'homes? "Disculpeu les molèsties però ens estan matant". Ei, que el masclisme ens mata a nosaltres també!!

Pensem una mica, si us plau
Per Anònimddasaqwe el 5 de març de 2019 a les 01:49
9   2
Respecte a la "desigualtat salarial", que les dones cobrin menys no vol dir que hi hagi desigualtat, només vol dir que els homes treballen en camps en què es cobra més. Desigualtat seria que una dona cobrés menys pel mateix treball, cosa que no és el que diu l'informe. Respecte a l'alumnat de carreres tècniques, no té res a veure amb masclisme. Hi ha una tendència natural a estudiar certes carreres depenent del sexe de la persona, cosa que s'ha demostrat diversos cops en estudis portats a terme en països nòrdics: de fet, contra més llibertat per escollir, més s'accentua aquesta diferència. Si us plau, deixeu de creure tot el que us diuen només perquè la majoria hi està d'acord.

Lamentable
Per Anònim el 5 de març de 2019 a les 01:33
4   7
Res a dir, lamentable aquest article. Feu vergonya.

VERGONYA
Per Anònim el 12 de juny de 2019 a les 13:10
1   0
primer, si parles d'algún comentari, si, alguns fan vergonya. i segon, si estas parlen d'aquest article sobre les dones i la desigualtat que hi ha, i, que ha demostrat aquest article. L'únic que fa vergonya aquí ets TU.
Vergonya
Per Anònim el 12 de juny de 2019 a les 13:10
1   0
Tens un puto problema, retrassat mental. Com es nota que hi ha gent que anira al infern
VERGONYA
Per Anònim el 12 de juny de 2019 a les 13:02
0   0
primer, si parles d'algún comentari, si, alguns fan vergonya. i segon, si estas parlen d'aquest article sobre les dones i la desigualtat que hi ha, i, que ha demostrat aquest article. L'únic que fa vergonya aquí ets TU.
Dades fora de lloc
Per Anònim el 4 de març de 2019 a les 23:41
4   0
Excepte la desigualtat salarial (soposo que us refereiu a fer la mateixa feina) l'accepto, però totes les altres no, ja que el sexe no influeix en si parles més o menys en la ràdio, sinó la teva professionalitat. La de la carrera ja és palla totalment, ja que tothom estudia el que vol.

Un factor a tenir en conte
Per Anònim el 4 de març de 2019 a les 23:37
3   1
Que "les dones cobrin 6.500€ anuals menys que els homes" és massa genèric, de que depèn això? Vui dir, es diferent que cobrin menys pel fet de tenir treballs de menys sou (tant per homes com dones) a que en una mateica feina una dona cobri menys. Només estaria bé que aclarissiu això per evitar malentesos. ❤️

Reflexions
Per Anònim el 4 de març de 2019 a les 23:02
3   5
Us heu plantejat mai si les dones cobren menys per la mateixa feina per altres motius que no siguin el fet de ser-ho? 1. Potser no tenen el mateix currículum. 2. Potser els han ofert més o menys que un altre company, atesa la seva demanda al mercat laboral. 3. Potser tenen un rendiment diferent (més alt o més baix). 4. Potser han negociat més o menys dies de feina, més vacances o unes condicions laborals específiques. 5. En cas que no passi res d'això, hi ha cap enquesta o estudi que hagi comprovat que els empresaris o empresàries paguen menys a les dones per ser-ho? Els ho han preguntat? Per això, crec que no cal prendre cap mesura redistributiva salarial, perquè cada cas és únic i no es pot generalitzar.

Jdjdjd
Per Anònima el 5 de març de 2019 a les 20:47
0   1
Aixo es molt possible que passi pero estic 100% segura de q en molts casos aquests factors no tenen res a veure
Independència
Per Anònim el 4 de març de 2019 a les 22:13
5   2
I a Catalunya mai hi ha hagut una presidenta dona

Titol
Per Anònima el 4 de març de 2019 a les 21:59
3   5
Quina injusticia.... Like si penses q tothom te els mateixos drets!

No estic d'acord
Per Anònim el 4 de març de 2019 a les 21:40
1   3
Totes aquestes desigualtats que heu nombrat en aquest post fan referència al món laboral. En el món laboral és complicat conseguir una igualtat del 100% entre els dos gèneres degut als acontecimients PASSATS. No hi ha cap discriminació a la hora de escollir ofici o feina, tant el home com la dona tenen el mateixos dretds i oportunutats, el veritable problema està en les espectatives que té la pròpia dona sobre el seu futur laboral. Aquesta té una visió "degradada" de les seves oportunitats laborals, degut a una imatge ERRONEA que es mostrava en el passat. (la típica dona ideal que la seva única funció és complaure el seu marit i fer les feines de la llar) Aquesta visió INDIRECTA, que s'a cambiat d'una manera total en els últims anys, que perceben les dones actuals, la influencia per escollir oficis en els cuals els salaris són més baixos(Ex: secretaria). Això explica la diferència de salaris. Però no se les discrimina en cap moment. He de deixar clar que no estic a favor de aquesta mentalitat, i s'ha de fer el màxim esforç per canviar-ho i mostrar la igualtat en oportunitats laborals a tots els gèneres i sexualitats, i actualment aquest esforç s'està fent. Encuant a les carreres tècniques és una cosa tan simple com un fet científic i biològic. Les dones tenen la visió de la 3D menj desenvolupada que la dels homes. No fa que siguin millor o pitxors uns que els altre, però això es un fet NO masclista que no es pot canviar, al igual que està demostrat que les dones aprecien més cantitat de tonalitats de colors. CONCLUSIÓ: En el moment laboral actual no hi ha una discriminació cap a la dona, sinó una opinió popular de la dona (tant per homes com per dones) que degraden les seves oportunitats. Aquesta mentalitat no és intencionada, sinó provocada per fets del passat ja irreversibles. Actualment s'està fent una lluita (els dos sexes) per fer consciencia de la igualtat que hi ha entre homes i dones i una motivació cap a la dona per participar en aquest món laboral, i tot aquell que té dos dits de front hauria de estar a favor de la igualtat de drets i condicions de el home i la dona. Culsevol mentalitat que degradio una o altre figura, o que les posicionó una persona sobre de la altre té una mentalitat retrògrada i ofensiva DIGEUME QUE PENSEU EN LES RESPOSTES 👇👇

no em mateu si m’equivoco
Per Anònima el 4 de març de 2019 a les 21:23
2   0
fa uns dies un amiga meva em va dir que el fet de que els homes cobrin mes que les dones es perquè tenen carrecs mes importants i per que? doncs perque abans la societat era molt mes machista que ara (no dic que ara no ho sigui) i aixo va fer que els homes puguessin aconseguir carrecs mes importants i aixo els porta a guanyar mes diners. Basicament que els homes guanyen mes diners perque tenen carrecs mes importants ja que abans moltes carreres no les podien fer les dones. Simplement vull saber si es veritat ja que no estic molt informada i si algu li dona dislike que m’expliqui per que, merci guapxs

Hdjdj
Per Anònima el 5 de març de 2019 a les 20:45
1   0
En una mateixa feina en mokts casos la dona per treballar EL MATEIX que l.home cobra menys
VAYA XORRADES
Per Anònim el 4 de març de 2019 a les 21:17
8   19
Vaya xorrades, lo de que cobren menys es fals. Lo del parlamento es molt senzill, si hi ha menys dones que se lis doni bé la política, dons evidentemente hi haurà més homes. Y lo dels treballs domestics y les carreres esta científicamente comprobat, les dones tenen un instint diferent al dels homes. A VEURE QUAN US ENTEREU DE QUE ELS HOMES Y LES DONES MAI HAN SIGUY IGUALS, NO HO SOM Y MAI HO SEREM. Y això no es masclisme, es que es genética y ciencia, els homes tenen poll* y les dones con*, així que NO PODEM SER IGUALS

HAHAHH
Per Anònim el 5 de març de 2019 a les 17:41
6   0
Si hi ha alguna cosa que la genética no defineix són els instints i comportaments socials. Qua fàcil és agafar la bandera de la ciéncia per defensar idees intolerants però no ets capaç de mostrar estudis que ho demostrin. Que fàcil és dir està demostrat per la ciéncia quan no aportes cap argument verdader. I t'ho diu un graduat en biomedicina i amb un màster en biosociologia.
Si ho dic bé...
Per Anònima el 5 de març de 2019 a les 14:04
5   0
Un dia auna entrenadora li van oferir 850 per entrenar en un club i ho va rexasar perquè ERAN molts pocs diners i el club va trucar a un altre però era home i li van oferir el doble i eren les mateixes hores que ella. En aquest món segueixen haven moltes qualitats masclistes.
Perque
Per Anònim el 4 de març de 2019 a les 21:11
9   5
Si voleu tanta igualtat. Perquè quan una noia pega a un noi no està tant mal vist com a l'inversa? Les noies peguen als nois i tothom ho veu com una cosa normal, quan si es fa al revés estaria molt malt vist

anda anda
Per Anònim el 6 de març de 2019 a les 08:22
0   0
callaa calla i pensa una mica tu eh macu
Carreres tècniques
Per Anònim el 4 de març de 2019 a les 17:31
34   97
La qüestió de que hi hagin poques dones en carreres tècniques es deu a una qüestió científica. Les dones no tenen la visió aeroespacial tant desenvolupada i els hi costa més veure l'espai 3D imaginari. No em digueu ara que aixo es un comentari masclista encara q ho sembli però la realitat es així, les dones tenen altres vision mes desenvolupades i no hi podem fer res

Espera ...
Per Anònima el 5 de març de 2019 a les 07:31
1   0
Encara que sigui una cosa científica crec que sobraba una mica el comentari.
Mentida
Per Anònim el 5 de març de 2019 a les 00:58
6   0
Soc Dona tinc 22 anys, i estic estudiant 3D i Videojocs, saps qui treu mes bones notes en modelat 3D, pos les 3 noies que som, un professor ens va fer un exercici, de construir quelcom amb 20 spageuettis, i no se que mes separant en grups de 3 les 3 noies vam anar juntes i saps qui va guanyar i li va sobrar temps? nosaltres. les noies tenim una visió del mon diferent a la dels homes si aixó ho accepto peo que ens costa veure l'espai 3D aixó t'ho has tret de la butxaca. saps perquè no hi han dones?? doncs perquè quan una noia vol estudiar enginyaria o quelcom relacionat amb la Tecnologia, la gent riu, la gent diu que no podras que ho deixaràs, que aixó son estudis de nois, que millor les noies per ser metges o mestres, perfavor, he d'aguantar massa machito cada dia, no em toquis els ovaris diguent que ens costa veure l'espai 3D
Carreres tècniques 2
Per Anònim el 4 de març de 2019 a les 23:08
0   1
Qualsevol cosa que diguis, per petita que sigui, si va en contra de les dones, és que estàs sent masclista, i no ho podem tolerar. Això és així, i no hauries de desacreditar-nos amb tant d'odi. Com pot ser que en ple segle XXI hi hagi gent que segueix pensant així? Potser sigui una qüestió científica, però en realitat és culpa de la societat masclista opressora i patriarcal que ens ha fet creure que no som capaces de fer una enginyeria com els homes.
Hola
Per Anònima, 19 el 4 de març de 2019 a les 23:00
8   2
Hola, tinc 19 anys i sóc estudiant de Biotecnologia. Vaig estudiar el batxillerat científic (amb física inclosa) amb MH. La meva millor amiga va estudiar batxillerat artístic i feia dibuix tècnic com a optativa i treia molt bones notes i destacava per sobre els seus companys en aquella assignatura. Els professors que jo he tingut al batxillerat cientific (biologia, mates, fisica, quimica) van estar tots dones excepte el meu professor de biologia. Potser i només potser el fet que hi hagi menys dones a les carreres de ciencies i tecnologia es deu a que sempre ens han educat en que els numeros son mes per nois i les llengües més per noies. Per no dir la discriminacio que hi ha a les dones en aquests camps (laboralment, conec testimonis personalment). Em toca molt els nassos que encara dieu que les dones no tenim el cervell adaptat a la ciencia i la tecnologia (o que els nois no el tenen per les llengües). Sou uns ignorants. Apa, bon dia a tothom. La veritat no m'he pogut callar. Have a nice dayy
Re: Carreres tècniques
Per Anònima el 4 de març de 2019 a les 22:59
3   4
Qualsevol cosa que diguis, per petita que sigui, si va en contra de les dones, és que estàs sent masclista. Això és així, i no hauries de dur-nos la contrària. Encara que sigui una qüestió científica no tens cap dret a desprestigiar-nos així. Si hi ha menys dones en carreres tècniques és per culpa de la opressió de la societat masclista opressora, que ens fa creure que no som prou caparcitades per fer una enginyeria.
Què?!
Per Anònim el 4 de març de 2019 a les 22:09
4   2
Tu tens algun problema celebral? Jaja pensava q era unq bromaa😂
Una cosa
Per Anònim el 4 de març de 2019 a les 21:42
1   0
vale esque lo de les carreres tecniques te -4 sentit. Aligual que carreres biosanitaries son de dones, i tambe es podria considerar una desigualtat.
Hola?
Per Anónima el 4 de març de 2019 a les 21:36
4   2
Ets gilipollas?
Pues no
Per Anònim el 4 de març de 2019 a les 21:19
5   0
Perquè ho diguis tu no te perquè ser veritat. Segur que hi ha dones que donen mil voltes a un home
Wtf
Per Anònim el 4 de març de 2019 a les 21:17
7   3
Q dius. Cadascú te les seves qualitats no importa si es una dona o un home, una dona pot ser molt bona en una cosa i una en una altra🤷
Bueno
Per Anònim el 4 de març de 2019 a les 16:44
121   18
En algunes teniu raó, són desigualtats. Però altres com "Només un 27,26% de l'alumnat de carreres tècniques són dones" penso que no ho són, cadascú estudia el que vol i si una dona realment vol estudiar una carrera tècnica tampoc té cap impediment.

però
Per Anònima el 5 de març de 2019 a les 16:56
0   0
tens raó amb això de que cadascú estudia el que vol obviament, però les dades (crec jo) intenten visiblitzar les desigualtats en l'educació entre homes i dones, ja què a les dones s'ens diu que no hauriem de fer carreres "d'homes".
Si que en te a veure
Per Anònim el 5 de març de 2019 a les 07:23
1   1
Si que te a veure. Les dones no escolleixen aquelles carrerres pq a la societat a causa de la diferencia de genere està acostumada a que les carreres "dificils" les facin els homes. Aquest pensament dificulta que hi hagi mes dones que vulguis escollirles ja que la societats les fa creure que no son suficients.
Per la de les carreres tècniques
Per Anònima el 5 de març de 2019 a les 01:09
3   1
Tens raó, cadascú pot triar la carrera que vulgui però...t’has preguntat per què hi ha mes homes que dones en aquestes professions...? Pensa-ho
Reflexionem
Per Tres voltes rebel el 5 de març de 2019 a les 01:01
7   2
La cosa és que la societat en la que vivim condiciona molt les nostres decisions encara que no ho sembli. Si de petites ens han fet jugar a profes, mamas i papas... Ja hem crescut pensant que dins de la societat tenim un rol reproductiu, de cuidar etc. O també que ens preocupem més per la moda i tal. En canvi, les juguines dels nens tendeixen a ser més de cotxes, astronautes, mecànics... És a dir, un rol més de producció. Evidentment que cadascú és lliure d'estudiar el que vulgui, però també estic segura que si la societat ens eduqués igual a nens i nenes hi hauria més homes estudiant carreres com magisteri i més dones estudiant carreres més tècniques.
No
Per Anònim el 4 de març de 2019 a les 23:55
15   2
Doncs jo crec que això es un reflexe de la separació de sexe que creen les empreses i el màrketing. Desde petits s'ensenya als nois a jugar amb coses com cotxes, (més técniques) i a les nenes amb cuinetes, nines... No sé si aquest es el motiu pero crec que te molt a veure que després quan siguin grans hi hagin més homes que fagin aquella feina i no tantes dones. Només es la meva opinió.
😡!
Per Anònim el 4 de març de 2019 a les 21:58
11   9
Ja però si majoritariament aquest tipus de carrera l'estudien nois vol dir que les poques noies que la volen fer tindràn menys posibilitats en aconseguir una feina i per això les dones no podem fer depen de quina carrera perque són "d'homes" (o això diu la societat)